16 keer beoordeeld

Concertverslag “Bløf in Ahoy” Algemene gegevens Naam band: Bløf, bij gestaan door Herbert Gronemeijer, The Nits en Carel Kraaijenhof
Datum van uitvoering: 04 februari 2004
Plaats van uitvoering: Ahoy, Rotterdam
Jaartal van herkomst van band: 1992
Land van herkomst van band: Nederland
Grondgenre: Nederpop Programma Op het programma stonden vooral veel nummers van de nieuwe cd “Omarm” maar natuurlijk ook de alom bekende hits als “Liefs uit Londen” en “Harder dan ik hebben kan”. De reden van de keuze is om de nieuwe cd te promoten, maar door de oude nummers ook het deel van het publiek te vermaken die de nieuwe cd niet heeft. De ambiance Het concert werd gehouden in Ahoy. Het is een vrij grootte arena, waar onder andere sportwedstrijden en beurzen gehouden worden. Er is genoeg ruimte meer dan 10 000 man. Het geluid is door de omvang van de zaal niet erg goed. Er is een garderobe aanwezig dus jassen en tassen kon men goed kwijt. Er waren in de zaal zit- en staanplaatsen aanwezig. Wij hadden staanplaatsen.
De uitvoering De kwaliteit van het spel was uitmuntend. Het lijkt als of ze live zelfs beter klinken dan op de cd. De vier muzikanten sluiten enorm goed bij elkaar aan, ze zijn zeer goed op elkaar in gespeeld. En daarbij dan de stem van Paskal Jacobsen die het helemaal afmaakt en nooit vals gaat. Herbert Gronemeijer, een Duitse artiest zong in het concert een aantal nummers mee. Ook The Nits vertolkte samen met Bløf het nummer “In The Dutch Mountains”. In een van de slotnummers, “Liefs uit Londen” speelde Carel Kraaijenhof ook mee. De band speelde veel muziek van de nieuwe cd “Omarm”, maar ook de oude bekende nummers. Het sloot aan op mijn verwachting. Er werd een speciale lasershow laser show gegeven. Eerst buiten bij de ingang en later ook in de zaal tijdens het concert. Ook werd er uitgebreid aandacht besteed aan een goed doel met als titel “Bløf helpt Kenia”. Het doel van het concert Het doel van het concert was natuurlijk voor een deel de promotie van de nieuwe cd. Ook wilden ze aandacht besteden aan het goede doel. De boeiende werking Ik vond de opbouw van het concert goed. De licht effecten waren erg mooi, mede door de uitgebreide lezershow. Het programma was ook goed. Ze begonnen met het spelen van nieuwe nummers en af en toe een oude hit. Ze sloten af met veel oude hits. Recensie Ik vond het een kwalitatief zeer goed concert. Ze speelden 2,5 uur lang en het publiek leek erg tevreden over het concert. Persoonlijk vond ik het jammer dat ik de nieuwe cd toen niet had, ik kende veel nummers niet en daardoor vond ik het minder leuk dan ik verwacht had.