• 4e klas havo | 357 woorden
  • 21 april 2010
  • 248 keer beoordeeld
Cijfer 5
248 keer beoordeeld

Recensie van Elyse Fakkeldij over de film ‘Into the Wild’.

Into the Wild vertelt het verhaal over de netafgestudeerde Christopher Joseph McCandless, beter bekend als Chris. Chris heeft al een lange tijd in zijn hoofd dat hij naar Alaska wil nadat hij is afgestudeerd. Zodra het zover is, gaat hij ook echt. Hij haalt al het geld van zijn rekening, om het daarna te verbranden. Hij knipt zijn pasjes door, ID, paspoort, echt alles gooit hij weg. De ochtend van het vertrek heeft Chris zijn rugzak gepakt en gaat er met zijn auto vandoor. (Zijn ouders wilden hem een nieuwe auto geven, omdat hij was afgestudeerd, maar die weigerde hij; later blijkt waarom). Als Chris een heel eind heeft gereden, laat hij zijn auto achter, schroeft het kenteken eraf en gaat lopen. (De auto wordt later teruggevonden; Chris is dan al halverwege Alaska). Onderweg naar Alaska maakt hij allemaal nieuwe vrienden, die hij aan het eind ook weer allemaal in de steek laat. Voor deze vrienden heette hij Alexander Supertramp. Als hij in Alaska is aangekomen, ziet hij een bus staan. Dit is zijn ‘Magic Bus’. Hier komt hij steeds terug, en ‘woont’ er ook eigenlijk in. Zijn einde komt veel te vroeg wanneer hij een aardappelplant per ongeluk verwisseld met een dodelijke plant, die er erg veel op lijkt. Dit verschil kan alleen maar door een deskundige worden bepaald. Hij schrijft op een bord een heel mooie tekst, voor degene die hem vindt. Er staat ongeveer op dat hij de dingen bij de juiste naam wil benoemen, hij ondertekent het dan ook met zijn eigen naam.

Jon Krakauer heeft het boek ‘Into the Wild’ geschreven, waar later de film van is gemaakt. Hier iets over zijn leven.
Jon Krakauer is in 1954 geboren in Amerika. Hij is een bergbeklimmer en schrijver. Hij heeft de volgende verhalen geschreven: Dromen van de Eiger en De IJle Lucht In.

Wat ik zelf van het verhaal vond? Ik vond het een hele mooie film. Het beschrijft heel mooi hoe je ook gelukkig kunt zijn zonder geld. Dat vind ik een heel mooie gedachte.