Helden

Beoordeling 6
Foto van een scholier
  • Opdracht door een scholier
  • 4e klas vwo | 4056 woorden
  • 22 november 2001
  • 74 keer beoordeeld
Cijfer 6
74 keer beoordeeld

ADVERTENTIE
Overweeg jij om Politicologie te gaan studeren? Meld je nu aan vóór 1 mei!

Misschien is de studie Politicologie wel wat voor jou! Tijdens deze bachelor ga je aan de slag met grote en kleine vraagstukken en bestudeer je politieke machtsverhoudingen. Wil jij erachter komen of deze studie bij je past? Stel al je vragen aan student Wouter. 

Meer informatie
Aan de leerlingen · Opdracht 4 1. Het thema ‘Helden’ lijkt me wel een leuk thema, omdat vrijwel iedereen andere helden heeft. Ik denk dat we zullen leren wanneer je iemand als een held beschouwd. Er zullen volgens mij veel schrijfopdrachten komen, waarbij je een held moet schrijven of moet beargumenteren waarom je iemand als held beschouwd. 2. Er zijn monumenten in de buurt, en veel andere dingen zoals films, foto’s, boeken en gedichten. Ik kan beschikken over een fototoestel en cassetterecorder; in de bibliotheek zijn kranten, boeken en encyclopedieën beschikbaar. Op internet zijn ook veel dingen te vinden. 3. Ik vorm een groep met Nicoline. Afdeling 1 · Opdracht 1 1. a: Ronaldo

b: Naomi Campbell
c: Batman
d: arbeiders in fabriek
e: The Spice Girls
f: Nelson Mandela
g: Ché Guevarra
h: Marilyn Monroe
i: Pierce Brosnan als 007 (James Bond) j: moeder Teresa
k: Mao
2. Van deze figuren is Ché Guevarra (afbeelding 19) mijn held. Hij heeft er veel aan gedaan om de vrijheid van “zijn” Cuba voor elkaar te krijgen. Hiervoor zijn veel mensen hem nog steeds dankbaar en hij heeft dus ook veel fans. De figuren die hier afgebeeld staan, hebben allemaal iets goeds gedaan, waardoor ze als helden beschouwd worden. Ze vechten allemaal voor gelijkheid en vertegenwoordigen hun eigen land en/of geloof. 3. In het algemeen zijn mijn helden op dit moment de brandweermannen van New York. Velen van hen zijn het leven verloren, omdat ze andermans leven wilden redden. Zij gaven hun leven voor volstrekt onbekende mensen. 4. Zie bijlage 1. 5. Zie bijlage 1. 6. Een held is iemand die veel over heeft voor anderen en toch in zijn/haar eigen standpunten blijft geloven. Helden komen op voor vrijheid en gelijkheid over de hele wereld. Ze zijn eerlijk, dapper, geestelijk en/of fysiek heel sterk en behulpzaam. Voorbeelden hiervan zijn de brandweermannen van New York. Maar ook als iemand op school opkomt voor een leerling die gepest wordt, is diegene een held. 7. Twee voorbeelden van fictieve helden zijn James Bond en Batman. Mensen houden van fictieve helden, omdat zij zich dan kunnen identificeren met de helden. Zij wanen zich dan zelf ook even een held. Fictieve helden hebben altijd een goed innerlijk, maar zeker ook een goed uiterlijk. Hierdoor krijgen kijkers meer medelijden met de held, als er iets slechts gebeurd. Een verschil tussen fictieve en ‘echte’ helden, is dat ‘echte’ helden ook minder goede eigenschappen kunnen hebben. Bij fictieve helden worden die nooit in beeld gebracht. · Opdracht 2 Genre held: krachpatser

Voorbeeld: Rambo
Kenmerken: overwint alles
Waardering: - Genre held: romantische held(in) Voorbeeld: Sissi
Kenmerken: gevoelens zijn heel belangrijk
Waardering: - Genre held: anti-held
Voorbeeld: Mr. Bean
Kenmerken: eeuwige pechvogel
Waardering: + Genre held: geëmancipeerde vrouw
Voorbeeld: Oprah Winfrey
Kenmerken: tegen een wereld waarin alles om mannen draait
Waardering: + Genre held: intelligente politieman
Voorbeeld: James Bond
Kenmerken: intelligent, op leeftijd
Waardering: +/- Genre held: politieke bevrijder
Voorbeeld: Martin Luther King
Kenmerken: strijden voor gelijkheid, vrijheid en vrede
Waardering: + · Opdracht 3 1. 2a > Laurel en Hardy in de keuken
2b > Laurel en Hardy als goochelaars

2c > Laurel en Hardy met duim
2. Laurel en Hardy zijn in te delen in de categorie ‘anti-held’. 3. Charlie Chaplin, Mr. Bean en de Blues Brothers zijn nog meer voorbeelden van anti-helden. Afdeling 2 · Opdracht 13 1. Samenvatting hoofdstuk ‘Theater’: Bij de vormgeving heeft de regisseur de volgende theatrale middelen: · spel (manier van spreken, zingen en bewegen, mimiek, tempo) · mise-en-scène (bewegen van de personages) · decor · kleding en grime · belichting · muziek · geluidseffecten
Het toneel gebruikt bepaalde middelen om de toeschouwer meer over een personage te laten weten: · mededelingen van anderen (niet altijd betrouwbaar) · zelfkarakterisering (monologen, dialogen, gedrag, houding, taalgebruik) · relatie tot andere personages (familieverhoudingen, reacties) Enkele punten die je houvast kunnen geven aan wat de schrijver van een toneelstuk wil zeggen: · verloop en afloop van het conflict · de personages · de expliciete boodschap · de vormgeving
Twee soorten structuren bij toneel zijn: · traditioneel handelingsverloop (expositie, motorisch moment, climax, afloop/ontknoping) · scènische bouw (scènes staan zelfstandig, los van elkaar) Toneel die zich niet zoals deze twee structuren is, heet absurd toneel. Samenvatting hoofdstuk ‘Film’: Met de cameravoering, de montage en ook het toegevoegd geluid manipuleert de regisseur de toeschouwer. Camera-afstand: In een totaalshot wordt de hoofdpersoon getoond in zijn omgeving. Als de concentratie wordt gelegd op het lichaam van de spreker spreken we van een mediumshot. In een close-up zie je alleen het gezicht. Camerabeweging: De camera zoomt in en uit. Hij laat je blik alle kanten opgaan. Meestal merk je er weinig van. Als het wel opvalt is er een speciale bedoeling mee. Camerastandpunt: Vogelvluchtperspectief is als van boven wordt gefilmd. Als van onder wordt gefilmd, wordt dat kikkerperspectief genoemd. Op ooghoogte is het normaal perspectief. Bij subjectief perspectief kijk je mee met een van de personages. Vaak is er meervoudig (subjectief) perspectief. Bij objectief perspectief registreert de camera wat er gebeurd. De regisseur ordent al het opgenomen materiaal tot een logisch verhaal. Flashbacks geven een scène uit het verleden. Flashforwards zijn beelden van situaties die nog moeten komen. Samen met het camerawerk maakt de montage een film tot een boeiend schouwspel. Geluidseffecten en de muzikale ondersteuning van het verhaal zijn ook erg belangrijk in een film. Een bepaald type acteur en de manier waarop de regisseur hem de rol laat spelen voegt iets extra’s toe aan het verhaal. Decor, kleding, mise-en-scène, maar vooral cameragebruik, montage en geluid zijn daarvoor belangrijk. In Nederland kunnen filmmakers met een goed plan in aanmerking komen voor overheidssteun. Ook grote bedrijven en omroepen kunnen sponsor voor een film zijn. Aan een filmproductie werken de volgende mensen mee: schrijver van het scenario, producent, regisseur, decorontwerpers en –makers, cameramensen en technici, acteurs en actrices, grimeurs, kappers, kleedsters en de componist. 2. We hebben de film ‘Pearl Harbor’ gepakt als film en Danny Walker (Josh Hartnett) als voorbeeld van held omdat hij, om zijn vriend te redden van de Japanners, voor de geweren springt en daarbij zelf dood gaat. Pearl Harbor: Het is een historisch verhaal. In 1941 vielen de Japanners de hele Amerikaanse vloot aan. De Amerikanen hadden dit niet verwacht en waren weerloos. De twee hoofdrolspelers, Rafe (Ben Affleck) en Danny (Josh Hartnett) zitten bij de luchtmacht van Amerika. In het begin hebben zij nog niks te maken met Evelyn (Kate Beckinsale), die als verpleegster meereist met de soldaten. Rafe en Evelyn krijgen een relatie, maar die wordt verstoord doordat Rafe naar Engeland wordt gestuurd om mee te vechten. Daar wordt hij geraakt door een ander gevechtsvliegtuig. Hij stort in zee en is dood. Danny en Evelyn waren erg verdrietig. Danny was zijn beste vriend die hij al zijn hele leven kende kwijt en Evelyn haar geliefde. Zij zoeken steeds meer troost bij elkaar en uiteindelijk ontstaat er liefde tussen hen. Plotseling staat Rafe weer in Amerika. Hij bleek niet dood te zijn, hij had zichzelf nog zien te redden door aan Evelyn te denken. Door de oorlog kon hij niets van zich laten horen. Als Rafe er achter komt dat Danny en Evelyn een relatie hebben krijgen de twee vrienden ruzie. Evelyn weet zich geen raad met deze situatie. Ondertussen zijn de Japanners druk bezig een aanval op Pearl Harbor voor te bereiden. De Amerikaanse regering verwacht wel een aanval, omdat zij vage berichten van de Japanners hebben onderschept. Een man beweert dat de aanval op Pearl Harbor zal zijn, maar niemand gelooft hem. Na een grote ruzie worden Rafe en Danny wakker van Japanse vliegtuigen boven hun hoofd, de Japanners zijn aan het aanvallen. Omdat deze aanval geheel onverwacht kwam, kon niemand er iets tegen doen en vielen er veel doden. Rafe en Danny vergeten hun ruzie en werken samen om bij hun vliegtuigen te komen. Ze halen verschillende vliegtuigen naar beneden. Ondertussen is Evelyn er achter gekomen dat zij zwanger is. Dit kan niet van Rafe zijn, omdat zij niet met hem naar bed is geweest. Ze vertelt het Rafe, maar vraagt hem niks tegen Danny te zeggen, omdat hij dan waarschijnlijk niet meer mee wil vechten in de oorlog. Amerika gaat nu Japan ook onverwacht aanvallen. Omdat Rafe en Danny in de vorige aanval zo’n goede resultaten hebben geboekt moeten zij mee. De Amerikaanse vloot wordt echter te vroeg ontdekt door de Japanners. Rafe en Danny moeten eerder dan gepland van de boot af in hun vliegtuigen. Omdat hier niet op gerekend was, was er een tekort aan brandstof in de vliegtuigen. Ze moesten noodlandingen gaan maken. De landing van Rafe’s vliegtuig ging goed. Danny raakt echter in de problemen, zijn landing gaat fout en hij raakt gewond. Rafe probeert Danny te helpen maar het lukt niet, er komen Japanners aan. Rafe vertelt Danny dat hij vader wordt. Uiteindelijk overlijdt Danny in de armen van zijn beste vriend Rafe aan zijn verwondingen. Rafe en Evelyn voeden samen het kind van Danny en Evelyn op. Ze zijn een gelukkig gezinnetje. Danny wordt begraven in hun tuin. 3. interessant 1 2 3 4 5 niet interessant

boeiend 1 2 3 4 5 saai
mooi 1 2 3 4 5 niet mooi
meeleven 1 2 3 4 5 niet meeleven
persoonlijk 1 2 3 4 5 onpersoonlijk
waardevol 1 2 3 4 5 waardeloos
geloofwaardig 1 2 3 4 5 ongeloofwaardig
origineel 1 2 3 4 5 stereotiep
actueel 1 2 3 4 5 ouderwets
belangrijk 1 2 3 4 5 onbelangrijk
realistisch 1 2 3 4 5 onrealistisch
fantasievol 1 2 3 4 5 fantasieloos
overzichtelijk 1 2 3 4 5 onsamenhangend
diepzinnig 1 2 3 4 5 oppervlakkig
aangenaam 1 2 3 4 5 onaangenaam
overtuigend 1 2 3 4 5 weinigzeggend
rustgevend 1 2 3 4 5 verontrustend
acceptabel 1 2 3 4 5 verwerpelijk
De film geeft een vertekend beeld van een waargebeurd verhaal; het tekent de Japanners heel slecht af en maakt alleen de Amerikanen helden. Het is een aangrijpende film die je lang nablijft. 4.
Kapitein Daniel 'Danny' Walker (Josh Hartnett): aardig 1 2 3 4 5
moedig 1 2 3 4 5
betrouwbaar 1 2 3 4 5
intelligent 1 2 3 4 5
zelfvertrouwen 1 2 3 4 5
gevoelig 1 2 3 4 5
sympathiek 1 2 3 4 5
brutaal 1 2 3 4 5
gewelddadig 1 2 3 4 5
leugenachtig 1 2 3 4 5
eerlijk 1 2 3 4 5
optimistisch 1 2 3 4 5
onbeschoft 1 2 3 4 5
origineel 1 2 3 4 5
egoïstisch 1 2 3 4 5
kinderachtig 1 2 3 4 5
onzeker 1 2 3 4 5
heldhaftig 1 2 3 4 5
edel 1 2 3 4 5
onbaatzuchtig 1 2 3 4 5
creatief 1 2 3 4 5
superieur 1 2 3 4 5
meedogenloos 1 2 3 4 5

wreed 1 2 3 4 5 5a. Danny is een jongen die door het vuur gaat voor zijn vrienden. 5b. Danny is een hele verlegen jongen omdat hij vroeger door zijn vader altijd gekleineerd is. Als hij een verhouding krijgt met de vriendin van Rafe, die dood werd gewaand, wordt hij wat losser. Dan blijkt dat Rafe nog leeft en krijgen de twee vrienden ruzie om Evelyn. Maar als ze dan samen Pearl Harbor moeten redden en moeten vechten tegen de Japanners blijkt toch dat hun vriendschap alles overwint. Hij is eigenlijk helemaal geen brutale jongen, maar door Rafe komt hij toch vaak in de problemen. 5c. Vooral het spel, de kleding, grime en de manier waarop Danny met de anderen omgaat, dragen bij aan het beeld wat ik van hem heb. 5d. De muziek en cameravoering dragen ook bij aan het beeld wat ik van Danny heb gekregen. 5e. Zijn sterkte eigenschappen zijn dat hij een hele trouwe vriend is. Hij is eerlijk, lief en moedig. Danny’s slechte eigenschappen zijn dat hij onzeker is en heel verlegen. De eigenschappen zijn wel met elkaar in evenwicht. 5f. Als hij niet zo'n trouwe vriend zou zijn geweest, was het hele einde anders verlopen. Dan zou hij niet voor zijn vriend zijn gesprongen en zou hij het hebben overleefd in plaats van zijn vriend. 5g. In het begin van de film zie je hoe hij door zijn vader behandeld werd toen hij nog klein was waardoor je meteen snapt waarom hij zo verlegen is. Hij is een piloot in de oorlog en daardoor worden zijn moed en trouw meteen ook extra duidelijk. 6. In hoeverre - verschilt Danny van mij? 1 2 3 - herken ik iets van mezelf in Danny? 1 2 3 - bewonder ik Danny? 1 2 3 - ben ik jaloers op Danny? 1 2 3 - verafschuw ik Danny? 1 2 3
7. Danny is geen negatief persoon. · Opdracht 16 1. Samenvatting hoofdstuk ‘Theater’: Het toneel gebruikt bepaalde middelen om de toeschouwer meer over een personage te laten weten: · mededelingen van anderen (niet altijd betrouwbaar) · zelfkarakterisering (monologen, dialogen, gedrag, houding, taalgebruik) · relatie tot andere personages (familieverhoudingen, reacties) Samenvatting hoofdstuk ‘Film’: Met de cameravoering, de montage en ook het toegevoegd geluid manipuleert de regisseur de toeschouwer. Camera-afstand: In een totaalshot wordt de hoofdpersoon getoond in zijn omgeving. Als de concentratie wordt gelegd op het lichaam van de spreker spreken we van een mediumshot. In een close-up zie je alleen het gezicht. Camerabeweging: De camera zoomt in en uit. Hij laat je blik alle kanten opgaan. Meestal merk je er weinig van. Als het wel opvalt is er een speciale bedoeling mee. Camerastandpunt: Vogelvluchtperspectief is als van boven wordt gefilmd. Als van onder wordt gefilmd, wordt dat kikkerperspectief genoemd. Op ooghoogte is het normaal perspectief. Bij subjectief perspectief kijk je mee met een van de personages. Vaak is er meervoudig (subjectief) perspectief. Bij objectief perspectief registreert de camera wat er gebeurd. De regisseur ordent al het opgenomen materiaal tot een logisch verhaal. Flashbacks geven een scène uit het verleden. Flashforwards zijn beelden van situaties die nog moeten komen. Samen met het camerawerk maakt de montage een film tot een boeiend schouwspel. Geluidseffecten en de muzikale ondersteuning van het verhaal zijn ook erg belangrijk in een film. Een bepaald type acteur en de manier waarop de regisseur hem de rol laat spelen voegt iets extra’s toe aan het verhaal. Decor, kleding, mise-en-scène, maar vooral cameragebruik, montage en geluid zijn daarvoor belangrijk. 2. Doornroosje Lang geleden woonden er ergens een koning en een koningin die heel graag een kindje wilden. Toen dat kindje eindelijk kwam, waren ze zo blij dat ze een groot feest vierden. Ze nodigden hun familie en hun vrienden uit, maar ook twaalf feeën die goede dingen konden wensen voor hun kleine meisje. Eigenlijk waren er dertien feeën, maar de koning en de koningin hadden maar twaalf gouden borden. Daarom moest de dertiende fee thuisblijven. Het werd een prachtig feest en de feeën wensten voor het kindje alles wat er maar te wensen was. Om de beurt. Maar toen kwam opeens de dertiende fee binnen. Ze was heel boos dat ze niet was uitgenodigd. Ze kwam zich wreken. Ze riep:" Dit prinsesje zal zich, als ze vijftien jaar is, aan een spinnewiel verwonden en doodgaan!" Daarna liep de boze fee weer weg. Iedereen was vreselijk geschrokken. De twaalfde fee, die nog niet klaar was met wensen, zei:"Ik kan de vloek niet ongedaan maken, maar wel een beetje veranderen. Ze zal niet doodgaan, maar honderd jaar slapen." En de koning gebood dat alle spinnewielen in het hele rijk moesten worden verbrand. Doornroosje groeide op tot een mooi meisje en de dag kwam dat ze vijftien jaar werd. En net op die dag dwaalde ze door het kasteel en kwam ze bij de oude toren. Ze klom de trap op en opende een deur van een vergeten zolder. Daar zat een oude vrouw vlas te spinnen op een spinnewiel. "Wat is dat voor een ding?" vroeg de prinses." Zoiets heb ik nog nooit gezien." Even raakte ze het spinnewiel aan en meteen viel ze in een diepe slaap. En de slaap trok door het hele kasteel. Alles en iedereen viel stil. Rond het kasteel groeide een doornhaag, die zo hoog werd dat het kasteel niet meer te zien was. Iedereen in het land kende het verhaal van de mooie slapende Doornroosje. Vaak kwamen er prinsen die het kasteel wilden binnendringen. Maar dan greep de doornhaag hen vast en konden ze niet meer loskomen. Ze stierven jammerlijk. Op een dag kwam er weer een prins naar het kasteel. Net op die dag waren de honderd jaar verstreken. De haag bloeide met prachtige bloemen en opende zich toen de prins er aankwam. Achter zijn rug vormde zich weer een dichte doornhaag. De prins liep door het kasteel waar alles nog stilstond. Op de vergeten zolder vond hij Doornroosje. Hij gaf haar een kus. Doornroosje deed haar ogen open en kon ze al meteen niet geloven. Wat een prachtige prins zag ze daar. Samen liepen ze weer naar beneden. Iedereen was inmiddels wakker geworden. Natuurlijk trouwde Doornroosje met de prins en natuurlijk leefden ze nog lang en gelukkig. 3. We gaan een moderne versie van Doornroosje maken en willen dus ook een persoon van deze tijd die de rol van de held (de prins) goed kan vervullen. Hij moet korte, het liefst geverfde haren hebben en hele mooie ogen. Het moet geen sukkel zijn; hij moet populair zijn en zeggen wat hij wil zeggen. Hij moet alles voor Doornroosje over hebben. Een goed voorbeeld hiervan is Matthew Lillard: Matthew speelde eerder al de rol van Stevo in de film ‘SLC Punk’, waar hij een hele sterke persoonlijkheid neerzette. Hierdoor weten we zeker dat hij een goede prins zal zijn. 4. Beste Matthew, Wij, Nicoline en Merel, gaan een moderne versie van ‘Doornroosje’ maken. Deze film gaat over Doornroosje, een prinses, die 100 jaar slaapt door een betovering van een boze fee. Na 100 jaar kust een goede prins haar wakker. Daarna gaan ze trouwen en leven ze nog lang en gelukkig. Deze prins is een held, omdat hij door de bewaking (doornhagen) van het kasteel heen komt en zo de prinses weet te redden. Hij moet geen sukkel zijn en alles durven. Voor Doornroosje moet hij alles over hebben. Hij moet zeggen wat hij wil zeggen en populair zijn. Iedereen vindt hem geweldig, zodat hij zeker met de prinses mag trouwen, maar hij mag weer niet te soft worden. Hij moet stoer zijn. Verder willen we dat hij een beetje alternatief is, met alternatieve kleren en muziek. Hierdoor geven we dit sprookje een moderner accent. Nadat wij U hebben gezien in de rol van Stevo in ‘SLC Punk’, waren we het er meteen over eens dat we U erg geschikt vinden om de rol van de prins te vervullen. U hebt namelijk alle eigenschappen van de goede prins in huis. Wij hopen snel iets van U te horen. Hoogachtend, Nicoline en Merel

5. Wij willen dat de held alternatieve kleding draagt, zoals wijde broeken en opvallende, originele T-shirts. We geven hem T-shirts en truien aan van de bands waar hij veel naar luistert en die we ook bij de film gebruiken. Als schoenen geven we hem skateschoenen. Hij beweegt zich voort op een skateboard. 6. 7. Een geschikt nummer vinden wij ‘Wake up!’ van Rage Against The Machine, omdat de zanger hier zegt wat hij vindt, wat de prins ook doet. Er wordt ook de hele tijd ‘Wake up!’ (wordt wakker) gezegd, wat op het wakker worden van de prinses slaat. Ook gebruiken wij ‘Nowhere Fast’ van Incubus. De persoon die dit zingt, vraagt zich af of hij ooit zal komen waar hij naar toe aan het gaan is. Hij vindt dat hij het nu beter doet dan vroeger. Als je vanuit de prins denkt, kun je zeggen dat hij al vaker heeft geprobeerd bij Doornroosje te komen en nu verder is, en dat het nu dus beter is. ‘Time Bomb’ van Rancid gebruiken we ook. Dit nummer gaat over de prins. Er wordt gezegd dat hij negen levens heeft, net als een kat, dit slaat dan op dat hij al vele dingen overwonnen heeft en steeds door blijft gaan. De teksten van deze nummers staan hieronder: Rage Against The Machine - Wake Up
Come on! Uggh! Come on, although ya try to discredit
Ya still never edit
The needle, I'll thread it
Radically poetic
Standin' with the fury that they had in '66
And like E-Double I'm mad
Still knee-deep in the system's shit
Hoover, he was a body remover
I'll give ya a dose
But it'll never come close
To the rage built up inside of me
Fist in the air, in the land of hypocrisy
Movements come and movements go
Leaders speak, movements cease
When their heads are flown 'Cause all these punks
Got bullets in their heads
Departments of police, the judges, the feds
Networks at work, keepin' people calm
You know they went after King

When he spoke out on Vietnam
He turned the power to the have-nots
And then came the shot
Yeah! Yeah, back in this... Wit' poetry, my mind I flex
Flip like Wilson, vocals never lackin' dat finesse
Whadda I got to, whadda I got to do to wake ya up
To shake ya up, to break the structure up 'Cause blood still flows in the gutter
I'm like takin' photos
Mad boy kicks open the shutter
Set the groove
Then stick and move like I was Cassius
Rep the stutter step
Then bomb a left upon the fascists
Yea, the several federal men
Who pulled schemes on the dream
And put it to an end
Ya better beware
Of retribution with mind war
20/20 visions and murals with metaphors
Networks at work, keepin' people calm
Ya know they murdered X
And tried to blame it on Islam
He turned the power to the have-nots

And then came the shot
Uggh! What was the price on his head? What was the price on his head! I think I heard a shot (5 times) I think I heard, I think I heard a shot
Background: 'Black nationalism' 'He may be a real contender for this position should he abandon his supposed obediance to white liberal doctrine of non-violence...and embrace black nationalism' 'Through counter-intelligence it should be possible to pinpoint potential trouble-makers...' 'And neutralise them' Wake up! Wake up! Wake up! Wake up! Wake up! Wake up! Wake up! Wake up! Spoken: "How long? Not long, 'cause what you reap is what you sow." Incubus - Nowhere Fast
Will I ever get to, to where it is that I am going
Will I ever follow through with what I... with what I have planned
I guess it's possible, that I have been a bit distracted
And the directions for me are a lot less in demand. In demand. Will I ever get to where I'm going
If I do will I know when I'm there
If the wind blew me in the right direction. Yeah
Would I even care
I would. I take a look around, it's evident the scene has changed. And there are times when I feel improved, improved upon the past. And there are times when I can't seem to understand at all. And yes it seems as though I'm going nowhere really fucking fast. Nowhere fast. Will I ever get to where I'm going
If I do will I know when Im there

If the wind blew me in the right direction. Yeah
Would I even care
I would. I would. I would. Will I ever get to where I'm going
If I do, will I know when I am there
If the wind blew me in the right direction. Yeah
Would I even care
I would. I would. I would. I would. I would. Rancid - Time Bomb
If you wanna make a move, well, then you better come in
It's the ability to reason that wears so thin
Living and Dying and the stories that are true
The secret to a good life is knowing that your through
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Well he's back in the hole where that got him livin' in
Like a rat but he's smarter

He's got nine lives like a cat
Take him to the youth authority home
First thing you learn you gotta make it in the world alone
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Now he's gotten free, he's gotta go, got a car
He's 21 years old, he's runnin' numbers from the bar
His pager's beepin', he's gotten deep in
Whatever he can move on in, you know that kid's a creepin' in
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb

Tears come from the razor that is tattoed below his eye
His mother's cries, she knows that he is strong enough to die
He's rollin' in the cadalliac, it's midnight, the sunroof is down
Three shots ring out, the herd's deal, a new king is crown
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Black coat, white shoes, black hat, Cadillac
The boy's a time bomb
Time bomb...

REACTIES

M.

M.

hé,
ik zat te zoeken naar antwoorden voor CKV en kwam bij jou terecht, volgens mij zijn wij zon beetje het zelfde hé! che guevara rulez en ratm zeker! heb je ook alle 4 die albums? als je msn ehbt voeg me maar toe als je dr zin in hebt, bedankt voor de antwoorden iig,

gr's martijn

22 jaar geleden

B.

B.

hey meissie!
alles goed.. ik ben je echt dankbaar joh!
met je werkstuk van Helden (ckv) :)
maar ik vroeg me af of je die bijlage's nog had?
ik denk het eigenlijk niet want je hebt het best lang geleden opgestuurd.. maarja...

ik hoor het nog wel

kisz nina!

20 jaar geleden

Log in om een reactie te plaatsen of maak een profiel aan.