Beoordeling 4
  • 4e klas havo | 300 woorden
  • 1 december 2006
  • 18 keer beoordeeld
Cijfer 4
18 keer beoordeeld

Recensie Broke Back Mountain Op school heb ik de film Broke Back Mountaingekeken. Deze film ging over 2 cowboys (Ennis en Jack). Ze hoedde schapen op de Broke back mountain. De een slaapt bij de schapen de ander in een tentje in het kamp en daar eten ze ook samen. Omdat het te laat is om terug te gaan naar de schapen belanden ze samen in het tentje in het kamp en beleven ze een wilde nacht. Als ze geen schapen meer gaan hoeden gaan ze allebei andere dingen doen. Ennis trouwt met een vrouw en krijgt twee dochters. Jack krijg ook een vriendin en krijgt een zoon. Jack komt een keer op boek bij Ennis en ze gaan elkaar zoenen. Dat ziet zijn vrouw dat. Later scheiden ze. Jack wil dan een relatie met Ennis beginnen. Maar Ennis wil het niet. Ze ontmoeten elkaar meerdere keren in de buurt van de Broke back mountain. Dan gaan ze zwemmen, vissen en soms te jagen. En natuurlijk een leuk avondje. Jack gaat dan dood en Ennis gaat dan op bezoek bij zijn ouders en neemt zijn spijkerjack mee omdat hij die aan had op de Broke back mountain. Ik vond de film niet zo leuk omdat het een saaie film is en er veel seks in voorkomt terwijl ze daarvoor niet waarschuwen. De film is ook vanaf 12 jaar en ik vind dat die wel van 16 jaar moet zijn. De film is ook helemaal niet spannend waardoor het erg saai is en je blij bent dat die over is. Ik vind het raar dat de film was genomineerd voor Oscars, want ik vond hem stom, ik kijk liever een beetje spannende film. Ik raad mensen het niet aan om deze film te kijken, tenzij je van saaie films houd en je homo bent.