Beoordeling 6
  • Klas onbekend | 433 woorden
  • 8 februari 2002
  • 27 keer beoordeeld
Cijfer 6
27 keer beoordeeld

Livin' On Love van Ilse Delange De CD Livin' On Love is een CD met allerlei verschillende soorten muziek, Country, Bluegrass, Rock, Pop, Blues en nog veel meer. Op de CD staan rustige liedjes zoals "I Still Cry" (Julie Miller), maar ook up-tempo liedjes zoals "Livin' On Love" (Gary Nicholson & Graig Fuller)en "Ride The Wind To Me (Julie Miller) ook staan er nog wat gewone balades op zoals "When You Put It Like That" (Mark Beeson & Carolyn Dawn Johnson) de teksten zijn zo geschreven dat ze niet slijmerig en ook niet extreem negatief en dus afstotend klinken, de plus en min polen van de tekst zijn in balans. Ilse kan heel goed emoties vastleggen in een liedje, zo klinkt Livin' On Love erg vrolijk en I Still Cry emotioneel, de hoge E in de muziek van I Still Cry is de echte tranentrekker, en die wordt extra versterkt door de emotionele stem van Ilse. Een voorbeeld van een tekst die helemaal in balans is, is de tekst van When You Put It Like That, daarin wordt beschreven hoe een vrouw haar leven eigenlijk niet wil delen met een bepaalde man, maar dat hij haar altijd weer op een speciale manier zover weet te krijgen dat ze toch van hem houdt. de teksten van dat nummer zijn af en toe vijandig, maar ook liefdevol, zo ontstaat er een balans tussen vijandig en liefdevol. Er is op de CD veel afwisseling in up-tempo en rustig, maar ook in de verschillende muziekstijlen, Livin' On Love is bijvoorbeeld een Blues nummer met een goed ritme erachter wat er voor zorgt dat het echt grooved, het swingt echt de pan uit. En "Good Thing" (Patty Larkin) is een rustig Country, pop achtig liedje wat erg rustgevend is. Mijn Mening Ik vind het een hele goede CD, want de afwisseling in up-tempo, balades en rustige nummers is hel goed, maar ook de verschillende soorten muziek, maakt de CD gevarieerd en dat is leuker dan steeds de zelfde soort muziek. Wat ik ook heel mooi vind is de emotie die Ilse in een liedje kan leggen, vrolijk of juist heel triest, dat is zeker een van de dingen die de CD zo goed maakt. De teksten van de liedjes zijn heel goed geschreven en perfect in balans. Wat ik ook heel leuk vind is dat je uit de liedjes, die Ilse zelf heeft uitgezocht, ook heel goed kan horen hoe Ilse is, lief, emotioneel en eerlijk en zo wil ik mijn verhaal dan ook afsluiten met de conclusie dat deze CD een hele lieve, emotionele maar eerlijke CD is!!!