Bad Boys 2 (2003)

Beoordeling 4.4
Foto van een scholier
  • Filmverslag door een scholier
  • 5e klas vwo | 4841 woorden
  • 22 juni 2005
  • 27 keer beoordeeld
Cijfer 4.4
27 keer beoordeeld

ADVERTENTIE
Overweeg jij om Politicologie te gaan studeren? Meld je nu aan vóór 1 mei!

Misschien is de studie Politicologie wel wat voor jou! Tijdens deze bachelor ga je aan de slag met grote en kleine vraagstukken en bestudeer je politieke machtsverhoudingen. Wil jij erachter komen of deze studie bij je past? Stel al je vragen aan student Wouter. 

Meer informatie
 Vorm 1. De film speelden zich op verschillende locaties af. Voornamelijk buiten. Zoals in op zee waar drugs gesmokkeld word, in de straten van Miami. Verder speelt het verhaal zich af in het huis van de drugssmokkelaar , op het politiebureau waar de twee hoofdpersonen werken en in het huis van een van de twee agenten, Marcus Burnett. 2. De hoofdpersonen hadden politie kleding aan als ze aan het werk waren. Soms waren ze ook undercover en dan hadden ze normale kleding aan zoals elke bruger, maar dan wel donkere kleding die een stoer uiterlijk geven. De twee politieagenten moesten natuurlijk wel een bepaald image uitstralen, waardoor ze sterk en heldhaftig eruit zagen. Meestal was het een beetje strakke kleding en netjes. De personage’s waren niet op een bepaalde manier gegrimeerd. Ze zagen er gewoon uit als mensen van deze tijd. Niks bijzonders, meestal gewoon een natuurlijke look. 3. De locaties en de kleding bepaalden wel de sfeer van de film, omdat er in de film veel actie zat en dan maakt je de grootste indruk op het publiek om het dan nog op bijzondere locaties te plaatsen. De kleding zag er erg gestyled uit en duur. De kleding viel wel op. Het moest je de indruk geven dat de twee hoofdpersonen erg belangrijk waren en dat veel belangrijke en bijzondere ondernemingen door de politie door hen moest worden opgelost. Door hun uiterlijk vielen ze wel op tussen de rest van de mensen. 4. De muziek had niet speciaal een opvallende rol. De muziek was vooral om de sfeer en de gevoelens te versterken zoals bij de meesten films. Net dat beetje extra in een scene. Bijvoorbeeld als er een actie scene was, waar de agenten snel uit een huis moesten vluchten, want het huis stond op ontploffen dan kwam er een spannend muziek (snel ritme, harde geluiden) aan zodat je ook met spanning naar de film zat te kijken. 5. Nee, er waren geen speciale geluidseffecten. Het waren gewoon gemixte liedjes zonder zang en soms kwam er wel een liedje met zang, maar dan was het bijvoorbeeld een liedje dat uit de radio van de auto kwam. De theme song van de film was van Nelly, P. Diddy en Murphy Lee met ‘Shake ya tailfeather’. Dat werd gedraaid tijdens de aftiteling van de film. Ook heeft de film een soundtrack. De volgende liedjes staan erop: 1. Intro
2. Show Me Your Soul - P Diddy, Lenny Kravitz, Pharell Williams. Loon

3. La-La-La - Jay Z
4. Shake Ya Tailfeather - Nelly, P Diddy, Murphy Lee
5. Girl I'm A Bad Boy - Fat Joe, P Diddy, Dre
6. Keep Giving Your Love To Me - Beyonce
7. Realest N*ggas - Notorious BIG, 50 Cent
8. Flipside - Freeway
9. Gangsta Sh*t - Snoop Dogg, Loon
10. Pretty Girl Bulsh*t - Mario Wynans, Foxy Brown
11. Model (interlude) 12. Love Don't Love Me - Justin Timberlake
13. Relax Your Mind - Loon
14. Didn't Mean - Mary J Blige
15. God Sent You (interlude) 16. Why - Da Band
17. Shot You (interlude) 18. Wanna Be Gs - MOP, Sherita Lynch
6. Het verhaal werd verteld een een (tamelijk) chronologische volgorde. De gebeurtenissen volgde elkaar op in tijd en soms werd er gepraat over vroeger, maar daar waren geen beelden van. 7. De scènes die mij het meest bij zijn gebleven zijn de scene waarbij Marcus in zijn zwembad op een luchtbed ligt en dan valt het zwembad uit elkaar. Hij drijft dan mee met het water en komt dan in een meer die aan de tuin grenst. Een andere scène die mij was bijgebleven is een achtervolging tussen de goeie jongens en de slechte. De goeie moeten vluchten van de slechte, want anders werden ze door hen gepakt. Ze waren namelijk op Cubaanse grond waar ze zelf ook wat slechts hadden gedaan, daarom gingen ze naar een militaire basis dat van Amerikaanse nationaliteit was. De achtervolging ging door slopenwijken in de bergen. De auto’s gingen gewoon door de huizen heen. Dat zag er wel spannend uit. Cameravoering en montage hebben hier een belangrijke rol bij gespeeld, want als je steeds vanaf een plek filmde en dat lieten zien dan zou er minder spanning in die scene zitten. De spanning kwam vooral door snel verwisselen van beeld en door de verschillende standpunten waarvan gefilmd was. Zo zag je de achtervolging van verschillende kanten. In de rest van de film is ook gebruik gemaakt van verschillende standpunten en het veranderen van filmbeeld. Dat maakt de film interessanter en minder saai. Je kan het vergelijken met een homevideo waar bijvoorbeeld een baby wordt gefilmd die zijn eerste stapjes zet. Dan wordt er gefilmd vanuit hetzelfde standpunt en als dat verandert dan zie je dat geleidelijk gebeuren, maar het filmbeeld blijft ook steeds hetzelfde. Door verschillende beelden achter elkaar te zetten en verschillende standpunten te filmen, wordt het al leuker om naar te kijken. 8. Je kunt de film indelen in het genre comedy/ actie, omdat er veel grapjes in voorkomen en scènes waarbij er klunzige dingen gebeuren. De actie zit er sowieso in, omdat het verhaal gaat over twee politieagenten die een drugshandelaar moeten oppakken, en dat vraagt om de nodige problemen.  Inhoud 9. Het verhaal begint in een ecstasy laboratorium in Amsterdam waar ecstasy gemaakt en verscheept wordt in doodskisten richting Miami. Wanneer de boot de Golf van Mexico passeert worden de kisten gedropt en later opgepikt door een kleine speedboot. De kustwacht onderschept het bootje bijna, maar de smokkelaars weten zich te verbergen voor de satelliet en verdwijnen van de radar. De boot nadert Stiltsville (5mijl verwijderd van Miami) waar de kisten worden overgezet op een kleine vissersboot de “Dixie 7”genaamd en zo Miami binnengesmokkeld worden. Ondertussen is er een vergadering aan de gang van het Tactical Narcotics Team (TNT), ze controleren alle kusten en havens rondom Miami, omdat de grootste lading ecstasy vandaag zou binnenkomen en ze willen weten wie erachter zit. Het team mag echter pas ingrijpen van zodra de undercover agenten de drugs geïdentificeerd hebben en het teken gegeven hebben om te helpen. Een andere kleine boot komt aan bij een bijeenkomst van Ku Klux aanhangers waar één van de mannen twee zakken met ecstasy aanneemt. Tussen de leden zitten echter Mike Lowrey en Marcus Burnett, de twee zwarte undercoveragenten, die plots tevoorschijn komen en allen onder schot houden. Ze vragen versterking, maar de radio’s werken niet, waardoor ze er alleen voor staan en Marcus onverwachts door één van de leden onder schot gehouden wordt. Wanneer iemand anders onder de Ku Kluxleden het vuur opent, begint de schietpartij en valt het versterkingsteam binnen. Mike redt Marcus door één van de leden neer te schieten, maar raakt daarbij per ongeluk Marcus’ achterste. Wanneer de situatie bedaard is blijkt dit niet de grootste levering ecstasy te zijn, vermits het maar twee zakken waren en moeten ze verder zoeken. Terwijl Marcus geoppereerd wordt aan zijn achterste belt Mike met “Icepick”, diegene die hem de informatie doorgespeeld had van de lading ecstasy. Mike geeft Icepick 24 uur om de échte lading ecstasy te vinden. Ook in een nachtclub in Miami wordt de ecstasy verdeeld aan fuivende jongeren, een club die wordt gerund door een Russische maffiabaas, die eveneens een tussenpersoon is van “Johny” Tapia, de eigenaar van de hele ecstasyhandel. Sydney, de zus van Marcus is op bezoek, ze werkt bij de DEA (Drug Enforcement Administration), maar beweert enkel het papierwerk te regelen. Terwijl valt Mike binnen en er blijkt iets aan de gang te zijn tussen Syd en Mike, wat Marcus natuurlijk nog niet weet. Marcus blijkt ook iets te verbergen voor Mike, nl. dat hij binnekort overgeplaatst wordt en ze dus geen partners meer zullen zijn. Tijdens zijn bezoek bij de Lowreys wordt Mike gebeld door Icepick en hij en Marcus vertrekken op onderzoek. De DEA is ook ter plaatse en houdt alles nauwlettend in het oog. Een kleine vrachtwagen stopt vlak voor een poort van de nachtclub van de Russische maffiabaas, waar Syd uitstapt en toont hoe het geld van de maffiabaas door de telmachine gaat en juist telt, zij moet kleine pakketten biljetten omzetten in grote en die dan leveren aan een derde partij (die later Johny Tapia blijkt te zijn). Wanneer ze het over de prijzen heeft beslist de maffiabaas samen met zijn handlanger om met Johny Tapia te onderhandelen over de prijzen, vermits het hen nogal duur uitkomt. Syd vertrekt met het geld, maar wordt buiten de DEA ook nauwlettend in het oog gehouden door een groep afro-amerikanen die het geld willen onderscheppen. Mike en Marcus zijn echter ook van de partij en volgen de afro-amerikanen van nabij. De koffers met het geld, bestemd voor de derde partij worden overgeladen in een zwarte wagen, waarmee Syd en haar chauffeur zich verder verplaatsen. Wanneer de wagen stopt op de top van een autoparking slaan de afro-amerikanen toe en schieten de oorspronkelijke chauffeur neer. De vlucht van Syd begint met de afro-amerikanen op haar hielen, die op hun beurt worden achternagezeten door de DEA en Mike & Marcus en de handlangers van zowel Tapia als de Russische maffiabaas. Gedurende de spectaculaire achtervolging sneuvelen er verschillende afro-amerikanen, maar weet Syd te ontkomen mét de koffers vol geld. Syd, Marcus en Mike ontmoeten elkaar onder de brug waar de mensen van de derde partij (de handlangers van Tapia) hun geld komen afhalen. Sydney legt uit dat ze al vijf maanden aan een zaak undercover aan het werken is en geen enkele informatie mag delen met de politie van Miami, omdat zij niet nauwkeurig genoeg zouden werken. Marcus en Mike moeten terug naar het bureau, waar hen een felle uitbrander staat te wachten van hun overste: kapitein Howard die het niet fijn vindt dat er telkens wanneer Marcus en Mike erop uit trekken de feiten het nieuws halen en er steeds een reeks gewonden vallen. Ten huize Tapia hebben ze last van een rattenplaag in de ruimte waar het geld wordt bewaard. Eén van zijn handlangers vertelt hem over de stunt die Sydney heeft uitgehaald om zijn geld te kunnen leveren en Tapia wil haar ontmoeten. Mike en Marcus gaan een bezoekje brengen bij Icepick om meer informatie te krijgen over de afro-amerikanen. Icepick verwijst hen naar een huis een beetje verderop, waar ze de groep afro-amerikanen aantreffen. Het bezoekje resulteert al gauw in een vuurgevecht waarin alle afro-amerikanen het leven verliezen buiten één opvallend figuur met blonde dreadlocks. Ze ondervragen hem en het enige dat hij kan meegeven is een videocamera met zogezegde informatie. Het duo gaat naar een videowinkel om de inhoud van de videocamera te kunnen zien. Er wordt een mortuarium gefilmd, the Spanish Palms Mortuary, en dan zien ze een verdachte doodskist met een Cubaanse vlag erop en zwaar bewapende mannen het mortuarium binnengaan. Terug in het bureau probeert een assistent van Mike en Marcus te achterhalen wie de eigenaar van het mortuarium is en dit blijkt dan Donna Marie Tapia te zijn, de moeder van Hector Juan Carlos Tapia. De beruchte zoon werd al twaalf keer opgepakt, maar kloeg de politie telkens weer aan én won elke rechtzaak, daar bovenop liet hij een dozijn agenten ontslaan. De assistent laat de telefoon van Tapia aftappen waardoor ze ontdekken dat ze een rattenprobleem hebben. Mike en Marcus gaan dus undercover als rattenverdelgers het huis van Johny Tapia binnen, waar ze microfoontjes plaatsen. Ondertussen ontvangt Tapia de Russische maffiabaas en zijn handlanger die willen overleggen over de prijzen, maar Tapia laat de handlanger ombrengen en dwingt de Russische maffiabaas ertoe overnamepapieren te tekenen zodat Tapia zelf eigenaar wordt van de clubs, en er dus geen tussenpersonen meer zijn. Mike ontdekt tijdens het plaatsen van de micro’s een vinger van de handlanger en neemt wat verscheurd papier uit de vuilnismand, dat hij meeneemt naar het bureau om te testen op vingerafdrukken en na te zien wat er op dat papier oorspronkelijk stond. De vinger was dus van de handlanger Jozef Kuninskavitch, waardoor ze achterhalen dat de Russische maffia er voor iets tussen zat. Het papier blijkt een foto te zijn van de “Dixie 7” die van de Poteet broers zou zijn, 2 mannen van de Ku Klux clan die ze opgepakt hadden. Van de gesprekken die ze via de microfoontjes hebben afgeluisterd ten huize Tapia ontdekken ze dat er sprake is van dikke, lege mensen en dat hij een afspraak later heeft op het strand met Sydney dus trekken ze naar het strand om het van naderbij te bekijken. Daar wil Tapia dat Syd voor hem werkt i.p.v voor de Russische maffiabaas en ze stemt in. Marcus echter is er tegen en legt haar de situatie uit en wat voor iemand Johny Tapia is en dat ze betrokken kan raken in een drugoorlog. Als alternatief stelt Mike voor om langs hun kant mee te helpen, waar ze mee akkoord gaat. Later gaan Mike en Marcus één van de Poteet broers ophalen vanuit de gevangenis die hen zou moeten leiden naar de “Dixie 7” en moet vertellen wat die boot met Johny Tapia te maken heeft. ‘s Avonds gaan zowel Mike, Marcus, Syd als Poteet naar een plek waar ze de “Dixie 7” zien aanleggen en doodskisten overgeladen zien worden in een kleinere speedboot die richting haven vaart. Mike vertelt Marcus over zijn relatie met Syd dat tot ruzie leidt tussen beiden, omdat Marcus bang is dat Mike de rokkenjager zal uithangen en zijn zusje zal kwetsen. Overdag worden de doodskisten via een hoge camionet vervoerd richting Spanish Palms Mortuary. Marcus en Mike volgen de kisten nog steeds. Tijdens de wilde achtervolging verliest de camionet enkele lijken die achteraf opengesneden en leeggehaald geweest blijken te zijn om daarna weer dichtgenaaid te worden. Dit bedoelden ze dus met dikke, lege mensen… Marcus vertelt Mike dat na deze opdracht hij overgeplaatst wordt, omdat hij de druk die Mike hem bezorgd niet meer aankan en ze dus niet langer partners zullen zijn. ‘s Nachts willen Mike en Marcus het mortuarium onderzoeken en breken ze in langs de schoorsteen van de verbrandingsoven. Eenmaal binnen plaatsen ze camera’s zodat ze van buitenaf kunnen zien wanneer er iemand dreigt binnen te komen. Wanneer ze de doodskisten doorzoeken ontdekken ze geld en dat de lijken naar Cuba gaan. In de leeggehaalde lijken ontdekken ze de ecstasy. Ze filmen dit als bewijsmateriaal en brengen het naar hun overste om toestemming te vragen om achter Johny Tapia aan te gaan, die ze dan ook krijgen. De volgende dag is Syd binnen in het huis van Johny Tapia, terwijl de DEA haar vanop afstand in de gaten houdt. Het Tactical Narcotics Team wordt ingezet om het mortuarium leeg te halen, maar de lijken met de ecstasy en het geld zijn al vertrokken richting de haven van Miami. De handlangers van Tapia hebben ontdekt dat de verdelgers Mike en Marcus waren en dat ze Syd beschermen, dus nemen ze haar mee als gijzelaar richting Cuba. Mike en Marcus zijn via de helikopter naar de haven van Miami gegaan om daar de speedboot tegen te houden die de drugs naar Cuba brengt. De lijken, de drugs en het geld zijn onderschept, maar Marcus wordt al gauw gebeld door Tapia via de gsm van Syd, met de vraag om het geld en de drugs in ruil voor haar te brengen. Samen met een deel van de DEA en het Tactical Narcotics Team vertrekken ze naar Cuba, waar ze zich schuilhouden in een huis recht tegenover de villa van Johny Tapia. Daar komen ze te weten van de plaatselijke bevolking dat de bewakers van de villa altijd voetballen rond de middag en dat hij het leger gebruikt als persoonlijke bescherming. Via een kamermeid van Tapia weten ze waar Syd zich juist bevindt. Ze laten katten en leguanen los in de tuin van de villa, zodat de bewegingssensors afgaan en ze vervolgens afgezet worden, zodag het team de villa kan betreden. Een auto met enkele lijkkisten wordt tegengehouden en een vervangende auto met Marcus en Mike erin wordt in de plaats gestuurd. Via een autootje met exsplosieven dat vanop afstand bestuurd wordt blazen ze de bewakingsagenten op en begint de actie. Marcus en Mike verschijnen uit de kisten en schieten de omstanders neer. Terwijl een deel van het team de moeder en dochter van Johny Tapia gevangen nemen, bevrijden Marcus en Mike Syd. Johny Tapia zet de vlucht in terwijl het leger binnenvalt als extra moeilijkheid. De rest van het team houdt zich bezig met het leger en het verder vernielen van Tapia’s villa, terwijl Marcus, Mike, Syd en één van de Cubanen de achtervolging inzetten. Terwijl ze een hele sloppenwijk aan flarden rijden, rijden Mike en co. naar Amerikaans grondgebied, waar ze oog in oog komen te staan met Johny Tapia vlak in het midden van een mijnveld. Mike wordt onder schot gehouden door Tapia en Syd en Marcus moeten hun wapens inleveren, Syd gooit haar wapen vlak op een mijn, waardoor een handlanger van Tapia het leven verliest. Marcus schiet Johny Tapia dood die op een mijn terechtkomt en in stukken vaneen vliegt. Na al het schieten en vluchten eindigt het verhaal met een sappige kus van Syd en Mike. 10. Er zijn verschillende conflicten in de film, maar de belangrijkste is de drugsmokkel, want dat speelt de grootste lijn in de film. In de film draait het om de drugsmokkel tegen te gaan door de Amerikaanse politie. Verder is er nog het conflict dat Mike moet vertellen dat hij een relatie heeft met Sydney, dat is de zus van Marcus. Mike weet dat Marcus daar niet blij mee zal zijn, en daarom stelt hij het ook steeds uit om te vertellen. Marcus heeft zelf ook wat te vertellen aan Mike. Namelijk dat hij meer op zijn familieleven wil richten en wat rustigere taken in het politieteam wil aannemen. Wat hij uiteindelijk bedoelde is dat hij niet meer met Mike wou samenwerken,omdat dat te druk zou zijn. Na afloop is alles weer goed. 11. De belangrijkste personage’s zijn Mike Lowrey gespeeld door Will Smith en Marcus Burnett gespeeld door Martin Lawrence. Mike is een echte playboy die van avontuur houdt. Niks staat hem in de weg en hij wil graag alles oplossen. Marcus is de serieuze van het stel en denkt eerst goed over alles na voordat hij wat doet. Hij is ook meer bezig met het “huisje, boompje, beestje”. 12. Het zijn allebei gewone mensen in de film. Ik denk dat er niet gekozen is voor een psychologisch karakter met een sterk standpunt, omdat het verhaal al ingewikkeld is en daar gebeurt al veel. Als er dan nog een karakter was met een bepaald standpunt dan zou er teveel van het goede komen. 13. Het meest heb ik meegeleefd met Sydney Burnett, omdat zij ongeveer het enige meisje in de film was en de rest waren van die stoere jongens. Daar kon ik me niet goed mee identificeren. Ze had ook een relatie met de collega van haar broer en dat zijn twee beste vrienden. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk kan zijn om zoiets aan je broer te vertellen.
 Functie 14. De film is vooral bedoeld om het publiek te amuseren. Dat komt door de grappige dialogen die erin voorkomen en de spectaculaire actie’s die erin zitten. Je kan gewoon lekker zitten en kijken. 15. De middelen die de regisseur heeft gebruikt om het publiek te blijven boeien is steeds de spanning die wordt opgebouwd in de film. Je wilt steeds weten hoe het verder gaat en hpe het afloopt. De middelen die hij heeft gebruikt zijn de actie scène’s die erin voorkomen en de vele problemen die de twee hoofdpersonen steeds tegemoed komen bij het opsporen van de drugshandelaar. Het meeste effect hadden de special effects vond ik. Veel had niet in het echt kunnen gebeuren en dat hebben ze toch mooi op het doek proberen uit te beelden.  Reflectie  Wat is het? Het is een film  Hoe heet het? Bad boys 2  Hoe heet/ heten de maker(s)? Welke nationaliteit heeft/ hebben deze persoon? personen? De regisseur is Micheal Bay. Hij is geboren in Los Angelos en heeft dus een Amerikaanse nationaliteit.  Wanneer is het oorspronkelijk gemaakt? De film is gemaakt in 2002 en 2003 werd uitgezonden in 2003.  Hoe groot is het of hoe lang duurt het? De film duurt 2 uur en 26 minuten.  Waar heb je het gezien, gehoord of gelezen? Ik heb de film gezien in “Odeon”, dat is een bioscoop in London.  Wanneer heb je het gezien, gehoord of gelezen? De film heb ik gezien op 22 oktober 2003. Ik had verwacht dat een actiefilm was die mij helemaal niet zou aanspreken. Normaal gesproken hou ik niet zo van actie dus. Ik had dit beeld in me hoofd, omdat Bad Boys I mij al niet aansprak, ook al had ik die nog niet gezien. De naam zei mij toen al genoeg. Ik dacht dat het alleen maar over vechten en actie ging. Ging ook voornamelijk over actie, maar het is toch in een andere pakketje gestopt dan ik dacht. De trailers op tv hebben mijn mening ook beinvloed, omdat ik de scène’s die in de trailer voorkwamen alleen actie lieten zien. Ik dacht toen dat de film totaal geen inhoud had en het alleen de stunts waren die de film leuk maakte. Uiteindelijk was dat niet zo. Totale indruk: 1 = helemaal niet
2 = een klein beetje
3 = neutraal
4 = tamelijk
5 = heel erg
spannend 5
overtuigend 3
fantasierijk 3
modern, actueel 4
orgineel 4
mooi 3
ontroerend 1
geloofwaardig 2
oppervlakkig 3
erotisch 2
nuttig 1
grappig / gek 4
schokkend 2
chaotisch 3
dynamisch 3
Het belangrijkste aspect vind ik de oppervlakkigheid in een film. Als de film oppervlakig is, dan vind ik het meestal al een slechte film. De film moet wel inhoud hebben met een goed verhaal. De gevoelens na afloop: 1 = helemaal niet 5 = heel veel
plezier 3

verveling 3
ontroering 1
verwondering 2
eenzaamheid 1
medelijden 2
afschuw 1
rust 1
bewondering 3
vrolijkheid 4
Ik ben wel eens vaker naar de bioscoop geweest en ik heb ook vaker comedyfilms gezien. Op zich vind ik het wel leuk, maar ik wil niet vaak comedyfilms zien. Ik hou meer van griezelfilms en thrillers. Psychologische verhalen zoals ‘Unfaithfull’vind ik ook erg leuk om naar te kijken, daar komt veel drama in voor. Ik zou wel vaker naar een comedy gaan als de film me erg aanspreekt anders niet, misschien dat ik het dan later huur in de videotheek of op tv zie. Mijn houding ten opzichte van een actie/ comedy film is een beetje veranderd. Over het algemeen dacht ik dat ik actie niet leuk zou vinden, want van de meeste films vind ik dat ook niet leuk, maar dit sprak me wel aan. Ik vond het een verrassende film, omdat ik normaal gesproken niet zo snel naar een comedy of actie film zou gaan in de bioscoop. Deze film heeft voor mij een soort weg geopend voor actie/ comedy films. Als er een nieuwe film in de bioscoop is van dit genre dan denk ik dat ik de recensie’s zal doornemen en op basis daarvan zal beslissen of er ik er naartoe zal gaan of niet. Deze film heb ik ook zonder ondertiteling gezien, omdat ik in London was en alles werd al in het engels gesproken in de film. Het was wel goed te begrijpen.De film gaat over een interessant, actueel probleem, de drugsmokkel in Amerika. De film gaat diep op het verhaal in dus je kan merken dat de makers zich van te voren diep in feiten hebben gestort en het goed voorbereid hebben. Ik denk niet dat de film een erg realistisch beeld geven van de werkelijkheid, want het werk van de politieagenten word nu uitgebeeld alsof er elke dat wat spannends gebeurt. Maar ik geloof wel dat er dergelijke indicidenten voorkomen in de VS. De film duurde op zich wel lang, dat kwam doordat sommige actie scène’s uitvoerig uitgebeeld waren. Dat duurde soms wel te lang.Al met al vond ik het erg leuk en ik ben vrolijk de bioscoop uitgelopen. Ik zou wel meer van deze regisseur willen zien, omdat ik al een eerdere film van hem heb gezien ‘Armageddon’ en dat vond ik een erg goeie film.  Extra’s Makers

De hoofdrollen worden vertolkt door Will Smith (Mike Lowrey) & Martin Lawrence (Marcus Burnett). De bijrollen zijn gereserveerd voor o.a: Jordi Molla (Hector Juan Carlos ‘Johnny’ Tapia), Gabrielle Union (Sydney Burnett), Peter Stormare (Alexei), Theresa Randle (Theresa Burnett) en Joe Pantoliano (Howard). De regie is voor Michael Bay, terwijl Bay Films, Columbia Pictures Corporation en Jerry Buckheimer verantwoordelijk zijn voor de productie. George Gallo, Ron Shelton, Jerry Stahl, Marianne Wibberley en Cormac Wibberley verzorgden het scenario en de camerabediening en montage waren respectievelijk voor Amir M. Mokri en Roger Barton, Mark Goldblatt & Tom Muldoon. De enscenering was het werk van Dominic Watkins.  Informatie over de hoofdrolspelers
Acteur Will Smith
De 35 jarige Will Smith is momenteel één van de populairste zwarte acteurs van Hollywood. Will was al van jongsaf een rapper, maar zijn carrière begon toen hij 12 jaar oud was en kennis maakte met de rapper Jeff Townes, ze vormden het duo DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince. Samen produceerden ze 2 platina albums en wonnen ze een Grammy voor het album “He's the DJ, I'm the Rapper”. Op zijn achttiende had Will al veel van zijn fortuin uitgegeven en had schulden, maar hulp kwam er via een aanbieding van Benny Medina van Warner Bros, die een tv-programma wou maken over een arme jongen die bij een rijke Beverly Hills-familie woont. Het resultaat was “The Fresh Prince Of Bel Air”, een populaire sitcom die Will Smith nog beroemder maakte. Gedurende de 6 jaar dat het programma liep keek Will uit naar een job in de filmwereld. Het leidde tot rollen in “Where the Day Takes You” (1992) en “Made in America” (1993) en hij zette een geweldige prestatie neer als een homofiele gevangene in “Six Degrees of Separation” (1993). In 1995 behaalde Will Smith zijn eerste grote commerciële succes, wanneer hij samen met Martin Lawrence in “Bad Boys” acteerde. Het jaar daarop was hij te zien in de science-fiction film “Independence Day”. Buitenaards leven beviel hem wel, vermits hij in 1997 samen met Tommy Lee Jones in “Men in Black” speelde, waarvan hij ook de muziek verzorgde en een nummer 1 hit scoorde. In ’97 keerde hij ook terug in de muziek en bracht, zonder Jazzy Jeff, het album “Big Willie Style” uit. Het album werd een doorslaand succes en leverde een lange rij hitsingles op: “Getting Jiggy With It”, “Just The Two Of Us”, “Men In Black” en “Miami”. Drie jaar later verscheen de opvolger “Willennium” (met de hits “Will 2K” en “Wild Wild West”) waarop Will voor het eerst weer samenwerkte met DJ Jazzy Jeff. In 1998 speelde Will Smith mee in het commerciële succes “Enemy of the State”, waarin hij samen met Gene Hackman op de vlucht gaat voor de regering. “Wild Wild West” (1999) werd door critici afgeschreven, en de film geraakte ook niet uit zijn hoge kosten, maar ondanks alles behaalde de soundtrack wel een nummer 1 hit, dankzij Will Smith. Vervolgens behaalde hij samen met Matt Damon een middelmatig succes met “The Legend of Bagger Vance” (2000). Zijn grootste uitdaging, waarvoor hij een Oscarnominatie kreeg voor de rol van de legendarische bokser Muhammad Ali was de film “Ali” (2001). Het vervolg op “Men in Black” kwam er in 2002, “Men in Black II” was net als zijn voorganger een kassasucces. En nu is hij wederom terug met het vervolg op “Bad Boys”. Acteur Martin Lawrence
De 38-jarige Martin Lawrence werd in de middelbare school aangespoord om zijn carrière als komiek uit te bouwen door een leerkracht die hem na elke les tijd gaf om zijn medeleerlingen te vermaken. Vele jaren later werd hij ontdekt door de talentenjagers van “Star Search” en introduceerden hem in zijn eerste rol op televisie als een jongen in de serie "What's Happening Now!". In 1986 had Martin zijn eigen show, “One Night Stand” , wat voor hem de weg vrijmaakte naar het leiden van Russell Simmons zijn “Def Comedy Jam” gedurende twee seizoenen. Martin Lawrence maakte zijn filmdebuut door een kleine rol te spelen in Spike Lee’s film “Do The Right Thing” (1989), wat leidde tot nog een kleine rol in “House Party” (1990). Uiteindelijk kreeg hij zijn eerste bioscoopproject in 1991 “Talking Dirty After Dark”. In 1992 speelde hij mee in het vervolg van “House Party”, namelijk “House Party II” en een meer waardige rol samen met Eddie Murphy in “Boomerang”. Rond die tijd startte hij ook met de sitcom “Martin” die van ’92 tot ’97 op tv te zien was. Gedurende het lopen van de show speelde hij ook mee in "You So Crazy" (1994) en de film die hem naambekendheid bood: "Bad Boys" (1995). In 1996 schreef, acteerde en regisseerde hij mee de film “A Thin Line Between Love and Hate” en was ook te zien in “Nothing to Lose" in 1997. Twee jaar later acteerde hij nogmaals met Eddie Murphy in “Life”. Martin schittert ook als juwelendief in “Blue Streak” (1999) en behaalt een biscoophit met "Big Momma's House" (2000). In 2001 speelt hij samen met Danny DeVito in “What's The Worst That Could Happen”, die wel de bioscopen niet haalde, maar daarentegen in "Black Knight" datzelfde jaar wél op de schermen te bewonderen was. Samen met Will Smith heeft hij gespeeld in Bad Boys II.

REACTIES

Log in om een reactie te plaatsen of maak een profiel aan.

Andere verslagen van "Bad Boys 2 (2003)"