Het optreden vond plaats op zaterdag 18 oktober 2014 in de Miryzaal van het conservatorium te Gent.
Het progamma bestond uit de vier seizoenen van Vivaldi herwerkt door Max Richter. Max Richter is een componist geboren in Hamelen, Duitsland, op 22 maart 1966. Hij schreef verschillende albums en schreef geregeld filmmuziek. Hij won daarmee ook de prijs voor de beste filmmuziek.
Er werd ook het stuk Fra Holbergs Tid van Edvard Grieg gebracht en Smith´s Alchemy van Carl Vine.
Op het einde werd er ook nog een stuk gebracht ter herdenking van Stefaan Creaynest, cellist bij het kamerorkest Brugge.
De bezetting van het kamerorkest Brugge was een strijkorkest. De dirigente, Ning Kam, speelde zelf de eerste viool samen met Dirk Lippens, Tania Mestdagh, Anne Pas en Marleen Ydiers. De tweede viool door Hans Cammaert, Nele Cornillie, Eddy Desnijder en Dirk Gabriels. Altviool door Liesbeth De Lombaert, Katrin Smedts,Barbara Smet, Jasmien Van Hautem. Cello door Sebastien Walnier, Marijke Gonnissen, Jan Matthé. De contrabas door Lisa De Boos, de harp door Eva Verheye en de klavecimbel door Jan Devlieger. Het oorspronkelijke stuk is door Vivaldi gecomponeerd in het jaar 1723. Dat is de tijd van de barok. Een kenmerk hiervan is chromatiek, maat in plaats van tactus en sequenzen. Natuurlijk was het herwerkt en dat geeft een eigentijdse toets.
Mijn persoonlijke mening is: het was een mooie zaal, het progamma vond ik iets minder, de uitvoering benaderde de perfectie, het publiek was volgens mij enthousiast. De vier seizoenen spraken mij het meeste aan en daarin vooral de zomer. Waarom? Het is de meest opslepende muziek er zat veel schwung achter.
REACTIES
:name
:name
:comment
1 seconde geleden