Richard Ritterbeeks: bas
Robin Zalm: drums
Harold Mingels: saxofoon
Eric van Oppen: trompet
Tamara Hoekwater: zang
Birgit Ingen-Housz: zang
Geschiedenis: In september 1997 bracht Volumia! hun eerste single uit: Het is over. Deze haalde alle landelijke hitlijsten. In Maart 1998 bracht Volumia! hun eerste landelijke cd uit. De single ‘Afscheid’ , afkomstig van het album, heeft voor de definitieve doorbraak van Volumia! gezorgd. De single heeft wekenlang in de top gestaan. De opvolger van Afscheid is de ballad ‘Hou me vast’, tevens ook soundtrack van de nederlandse film ‘Het veertiende kippetje. Deze single is ook afkomstig van het debuutalbum. De single bestormde alle hitlijsten met grote snelheid en werd bekroond met goud. Het debuutalbum, Volumia!, is inmiddels dubbel- platina. Sinds november is het 2e album ‘Wakker’ uit. Op dit album worden ballads afgewisseld met up- tempo nummers. De 1e single die uitgebracht is van dit album is ‘Blijf bij mij’. Dit nummer haalde ook de hitlijsten. De 2e single van Wakker, Hoe lang heb ik te leven, is een hele mooie ballad, die ook weer de hitlijsten haalde. Dit nummer werd opgedragen aan de zieke manager van Volumia! , die na lange tijd ziek te zijn geweest (tumor in het hoofd) er weer bovenop leek te komen. Dit alles zorgt ervoor dat Volumia! is uitgegroeid tot een populaire Nederlandse band. Het concert: Volumia! had in deze tijd een tour om hun nieuwe cd te promoten, dit concert was een onderdeel van die tour. Om half 10 begon het concert, wij waren om kwart voor 9 aanwezig. Voor die tijd stond het podium al helemaal vol met drumstellen en andere toestellen. Als eerst kwam de zanger van Volumia (Xander) op, en die begon eerst een stukje te spelen zonder muziek. Daarna kwamen de andere bandleden op en die werden door Xander voorgesteld, gevolgd door applaus van het publiek. Daarna werden de nummers achtereenvolgend gespeeld, met daar tussen in nog enig gepraat. Ik vond dat Volumia! het publiek er heel erg goed bij betrok, want ze praatten met het publiek, lieten het publiek meezingen en haalden mensen uit het publiek het podium op. Ook vond ik het heel goed, dat de bandleden zich echt heen en weer over het podium begaven, het was niet echt zo dat ze stijf op 1 plek stonden. Vooral de zanger en de zangeressen verplaatsten zich veel. Volumia! heeft dus veel ballads, maar ook up- tempo nummers, dus dat was ook wel afwisselend. Het publiek zong ook veel mee, en bij de rustigere nummers werden de aanstekers gepakt. m.b.v. de luisterwijzer muziek: De stijl van de muziek is popmuziek. Ze hebben dus veel rustigere nummers, maar ook wat meer up- tempo nummers. Alle aspecten van de muziek trekken eigenlijk wel aandacht, want het ritme en de melodie is heel goed, maar ook de teksten trekken veel aandacht. Het concert was live. De sfeer was erg goed, het publiek deed erg goed mee. Op het podium stond een trap naar een hoger stuk, op dat stuk zaten de muzikanten. Op het lagere gedeelte van het podium stond de zanger en de 2 zangeressen. Er werd echter door verschillende bandleden veel heen en weer gelopen. Ze waren allemaal netjes gekleed, maar niet echt opvallend ofzo. De muziek versterkt de inhoud van de tekst van de liedjes van volumia, omdat bij een heel droevig stukje bijvoorbeeld de muziek daar goed aan aan is gepast. De bedoeling van de muziek is vooral amusement, maar het roept ook emotie op. Sommige ballads zijn namelijk heel gevoelig. Mijn mening: Ik vond het dus een heel leuk concert. De band betrok het publiek erg bij hun, dat vond ik erg leuk. Het hele publiek deed ook heel leuk mee. Ook vond ik het leuk dat de band niet zo stijf zat de hele tijd, maar dat ze zich nogal eens verplaatsten. Er waren heel veel jongeren bij het concert. De meeste waren staanplaatsen, wij hadden ook een staanplaats, maar er zaten ook mensen boven. Wij hadden het geluk dat we bijna helemaal vooraan stonden, daardoor konden we het goed zien. Het is natuurlijk een populaire band en daarom is het leuk dat het in zo’n “zaaltje” als de slof optreed, daardoor had het veel contact met het publiek.