Naam van de groep: Slagerij van Kampen
Titel van uitvoering: Many Story House
Namen uitvoerenden: - Willem van Kruysdijk (drums) - Mies Wilbrink (drums) - Robin van Vliet (drums) - Boudine van Slobbe (drums) - Coon Rijnbeek (gitaar + keyboard) Datum: Donderdag 13 april
Plaats: Stadsschouwburg Sittard
Jaartal: 2000
Herkomst van de groep: Eindhoven
Grondgenre: Pop 2)HET PROGRAMMA - Het concert begon om 20:00uur. Er kwam veel rook op en de lichten begonnen allerlei kanten op te draaien (de lichten van de zaal waren natuurlijk dan allang uit). Tussen de rook kwamen de spelers opgelopen. Toen ze op hun plaats stonden begonnen ze ineens op de grote trommels te slaan. Dat was in ieder geval al een geweldig begin. Dus toen speelden ze een aantal nummers tot aan de pauze. De speler, die achteraf Willem bleek te heten, kondigde wel ieder nummer aan met een korte toelichting. In de pauze hoorde je door een aantal mensen zeggen, die altijd de Slagerij van Kampen volgden, dat de ‘echte’ nummers pas na de pauze komen, dus kreeg je toch een beetje te horen dat ze dus na de pauze echt gingen knallen. En dat gebeurde dus ook. Na de pauze kwamen een aantal prachtige nummers, warop ook het publiek enthousiast reageerden. Ze maakten ook een heel nieuw nummer dat ze hier voor de eerste keer speelden. De Slagerij van Kampen had ook jl. een Edison Music Award gekregen en die hadden ze ook meegenomen en werd ook met volle trots geshowed. Na het concert werd iedereen voorgesteld en gingen van het podium af, echter niet voor lang. De zaal was zó enthousiast dat ze nog een toegift gaven, maar daarna was het dan ook echt afgelopen. Je kon na afloop ook de nieuwste cd kopen van de Slagerij van Kampen voor een goedkopere prijs dan als je de cd had moeten kopen in de winkel. - Ik denk dat ze voor de pauze de zeg maar gewone nummers speelden en dat ze dan na de pauze konden gaan knallen met de betere nummers. 3)DE AMBIANCE - De zaal was gewoon perfect voor zoiets. De muziek klonk gewldig in de zaal. Ook het publiek was zeer enthousiast en daardoor hing er ook een hele goede sfeer in de zaal. Het publiek ging heel goed mee. Wij zaten op het balkon en vandaaruit kon je de Slagerij van Kampen heel goed zien. Er was wel een minpuntje nl. aan de rand van het balkon hadden ze eigenlijk een soort klein ‘hekje’ gebouwd zodat niemand van het balkon viel. Dat ‘hekje’ was eigenlijk een beetje te hoog. Je kon er eigenlijk maar net overheen heen kijken. Het was wel net genoeg, maar toch. - Je jas kon je in de gang kwijt in de bewaakte garderobe. Je moest wel één gulden per jas betalen voor hem daar te hangen. Je kreeg dan een muntje met daarop het nummer waar je jas hing. Na afloop van het concert was het wel moeilijk om je jas weer terug te krijgen. Het was nl. heel erg druk bij de garderobe, dus noest je even wachten voordat je hem had. Iedereen had wel een eigen plaats waar die moest gaan zitten. De zaal was trouwens ook helemaal uitverkocht. 4)DE UITVOERING - De kwaliteit van het was echt goed, ze speelden echt heel ritmisch. Het was ook een heel groot geweld wat op je afkwam. Iedereen speelden goed, maar toch vond ik van de slagwerkers dat de twee mannen beter waren dan de twee vrouwen. Zij gaven veel meer solo's weg en die waren gewoon geweldig om te zien en om aan te horen. - De stukken die ze speelden kende ik niet, want ik had de Slagerij van Kampen nog niet eerder gezien. Ik heb ze eigenlijk wel al een keer gezien, maar toen waren eigenlijk net aan het opkomen, ze waren net bezig om bekend te worden. Toen speelden ze natuurlijk heel andere nummers dan die wat ze nu speelden, dus ik kende de liedjes niet. Ik heb ook geen cd of zoiets van ze, dus daarom. Het sloot niet helemaal aan bij mijn verwachting, ik had nl. nog wel een klein beeld van ze toen ik ze voor de eerste keer hoorde, maar nu was het veel groter. Ze gebuikten nu veel meer lichteffecten en nu speelden ze ook in een andere zaal. Toen ik een paar jaar geleden hoorde speelden ze nog in de glazen zaal van de schouwburg en nu speelden ze in de grote zaal (die natuurlijk veel groter is dan de glazen zaal). - Wat betreft de kleding, ze waren allemaal in het zwart gekleed. De belichting was zeer goed. Ze gebruikten zeer veel lichteffecten en daardoor maakte de voorstelling nog meer indruk op je. 5)HET DOEL VAN HET CONCERT Ik denk dat ze de Slagerij van Kampen iets bekender wilden laten worden. Ze waren gewoon op tournee door het hele land en kwamen ook hier naar Sittard om één concert te geven. Ze wilden ook nieuwe nummers ten gehore brengen. Ik denk niet dat dit concert gaven om een sterkere band met het publiek te krijgen, want die hadden ze al. Misschien wel om de band te verstevigen tussen het publiek. 6)DE BOEIENDE WERKING - De belichting van het concert was zeer mooi. Er waren gewoon heel veel prachtige lichteffecten en dat dan gecombineerd met het geweld van de Slagerij van Kampen was dat een mooie combinatie. Het geluid was ook zeer goed en hard, maar dat hoort bij de Slagerij van Kampen. De opbouw vond ik ook goed, maar dat heb ik eerder in dit verslag ook al gezegd. - Ik vond het concert heel geslaagd, omdat ik ook zelf in slagwerk geïnteresseerd ben. Er was wel een kleinigheidje in de Schouwburg dat ik anders zou hebben gedaan, nl. we zaten op het balkon en daarvoor moest je een aantal trappen op. Je liep langs de garderobe en kwam bij de eerste trap. Daar kon je op voor de vakken A-G. Wij hadden vak H, maar daarvoor hing geen bord op. Wij zijn toen maar naar links gelopen, omdat we dachten dat daar wel een trap was voor ons. Die was er ook maar daar hing geen bord bij. Wij zijn daar maar opgelopen en toen bleek dat dat de goede trap was. Boven aangekomen bleek dat de deur voor ons vak nog gesloten was. Dus moesten we door de deur van de vakken A-G naar binnen. Dus hadden we eigenlijk toch de trap kunnen nemen voor de vakken A-G. Dat vond ik dus slecht georganiseerd. Dat had ik dus beter georganiseerd. 7)RECENSIE
Ik heb dit eigenlijk al allemaal gezegd in de vorige onderdelen. Het concert vond ik heel mooi en heel boeiend, omdat ik dus geïnteresseerd ben in slagwerk en ik ook zelf aan slagwerk doe.