Beoordeling 3.4
  • 6e klas vwo | 321 woorden
  • 15 december 2004
  • 21 keer beoordeeld
Cijfer 3.4
21 keer beoordeeld

Concert Marco Borsato Op16 juni ben ik met mijn zus naar een concert van Marco Borsato in de Kuip geweest. In de Kuip was ik al vaker geweest, aangezien ik fan ben van Feijenoord. Maar De Kuip zag er deze avond heel anders uit. Er was een heel podium gebouwd, aan de kant waar ik normaal gesproken zit. Mijn zus en ik hadden staanplaatsen en gingen dus zo dicht mogelijk bij het podium staan. We waren natuurlijk te vroeg, dus we moesten een tijdje wachten voordat zelfs het voorprogramma begon. In het voorprogramma zat onder andere Boris (van Idols) en Lee Towers. Maar daar kwamen we niet voor! Wij kwamen op de dag dat ook de DVD werd opgenomen, dus we moesten nog wat langer wachten. Hij kwam op, heel moeilijk uit te leggen hoe, en begon meteen met een lekker stevig nummer! Het concert duurde een hele tijd, hij zong oude en nieuwe nummers. Daarom zong hij ook duetten met Do en Ali B. allebei deze nummers zijn op single uitgekomen. Ook Trijntje Oosterhuis kwam langs voor een duet. Mijn zus en ik hebben de hele avond mee zitten schreeuwen, samen met de mensen die bij ons in de buurt stonden. Bij de langzame nummers gingen alle handen in de lucht. Op dat soort momenten kijk je om je heen en zie je zoveel handen. Ik vind het nog steeds bijzonder dat één artiest zoveel mensen bij elkaar krijgt, en dat 6 avonden achter elkaar. Ik heb veel bewondering voor Marco Borsato, je moet het toch maar doen! Waar ik vooral naar heb gekeken is de drummer, aangezien ik zelf ook drum. Ik zal nog lang moeten oefenen! Het geluid was echt super. Niet alleen van de drummer, maar van de hele band. Ze speelden heel mooi samen. De volgende dag was ik schoor, maar het was het waard. Ik heb een hele leuke avond gehad en daar gaat het om!