• 29 mei 2001
  • 41 keer beoordeeld
Cijfer 5.4
41 keer beoordeeld

Algemene gegevens Titel: As long as you want this
Band: Kane
Uitvoerenden: Dinand Woesthoff (zang, gitaar), Dennis van Leeuwen (sologitaar), Aram Kersbergen (basgitaar), Tony Cornelissen (gitaar), Ronald Kool (toetsen), André Kemp (drums) Datum: 6 april 2001, 22:30-24:00
Plaats: bluescafé De Lantaarn
Land van herkomst: Nederland
Genre: rock Mijn mening Ik vond het een geweldig concert. Kane begon weliswaar een paar minuten te laar, maar daar boden ze meteen hun excuses voor aan (er was een storing). Maar daarna kwam het publiek meteen goed los. Er werd spectaculair begonnen met van die Soundmixshow-rook en felle lichten erop, zodat het publiek alleen hun schaduw kon zien. Het was duidelijk: deze mannen gingen vanavond de show stelen. En dat deden ze. Vooral gitarist Dennis van Leeuwen waande zich een tweede Jimi Hendrix op het podium en toverde de meest ongelooflijke geluiden uit zijn gitaar. Ook zanger Dinand Woesthoff was erg goed. Hij praatte veel met het publiek en maakte er een echte huiskamersfeer van. En hij zong natuurlijk erg goed, zowel bij de ruige nummers als bij de ‘ballads’. De band speelde een erg gevarieerde set. Ze speelden veel van hun ruigere werk, waarbij flink gesprongen en meegeschreeuwd werd, maar ook akoestisch en semi-akoestisch. Verder een U2 cover en speciaal voor overleden drummer Chris Gøtte ‘Harder dan ik hebben kan’ van Bløf. Het concert was bedoeld om weer eens met het publiek in contact te komen. Kane had al een tijdje niet meer opgetreden, en voordat ze voor een nieuw album de studio ingingen, wilden ze nog een paar concerten geven. Daarom speelden ze ook alleen de bekende “oude” nummers, waarmee iedereen lekker kon meeblèren. Ik vond de gehele band erg goed en ik heb waanzinnig genoten van het concert. Ik kan niet wachten op het nieuwe album!