Beoordeling 5.3
  • 4e klas vwo | 566 woorden
  • 24 februari 2007
  • 3 keer beoordeeld
Cijfer 5.3
3 keer beoordeeld

Beschrijving van www.slagerijvankampen.nl Slagerij van Kampen – Energigantica Dit seizoen presenteert de groep een nieuwe, spannende show, gestoeld op het thema ‘energie’. Op levendige wijze wordt het publiek meegevoerd naar het denkbeeldige eiland Energigantica. Op hun odyssee komen de slagwerkers in aanraking met andere culturen, eigenzinnige natuurkrachten en vreemdsoortige ritmes… Het thema vormt de basis voor een strakke, opzwepende voorstelling, met exotische decors en een opnieuw spectaculaire lichtshow. Laat je in vervoering brengen! Want alles is ritme… Achtergrond van Slagerij van Kampen. Op de site van Slagerij van Kampen vind je wel info over de bandleden, maar de band verandert voortdurend. Daarom heb ik maar het eerste en het laatste nieuwsbericht over de activiteiten rondom Slagerij van Kampen hier neergezet.
1982 Waarom zouden de drums niet de hoofdrol kunnen spelen? Met die vraag starten Mies Wilbrink en Willem van Kruysdijk de band 'Slagerij van Kampen': een popgroep die uitsluitend op slagwerkinstrumenten speelt. Hun betrokkenheid met de wereld wordt vertaald in etnisch getinte, originele composities. Slagerij van Kampen slaat direct een eigen weg in. 1982 De eerste optredens worden gespeeld door Dree van Beeck, Marjan Meyer, Mies Wilbrink en Willem van Kruysdijk. Ook in het samenstellen van de bezetting is het engagement van de bandleden merkbaar: twee mannen en twee vrouwen vormen samen een geëmancipeerd gezelschap. 2005 Slagerij van Kampen wordt gevraagd om op te treden voor de koningin tijdens de '25 jaar regeringsjubileum' TV show vanuit een spectaculaire tent op het Malieveld in Den Haag. 2005 Eind juni speelt Slagerij van Kampen samen met DJ Tiësto in de Heineken Music Hall tijdens de presentatie van de nieuwe Spielberg speelfilm 'War of the Worlds'. 2005 Bente gaat stoppen vanwege zwangerschap en bevalt op 17 november van een gezonde dochter: Roos. Clara de Mik wordt aangenomen als permanente vervangster van Bente. 2005 In september start de nieuwe theatertour 'Energigantica'; Een nieuwe, spannende show, gestoeld op het thema 'energie'. Het thema vormt de basis voor een strakke, opzwepende voorstelling, met een spectaculaire lichtshow van bewegend licht en een state-of-the-art led-wand. Recensie: BOEM! Boem, en dat was dan ook echt wat je hoorde. Geweldig was deze voorstelling, als ik weer de kans krijg ga ik er zeker weten nog een keer heen. Ik was echt even stil toen het afgelopen was. Energigantica is een eiland waar je samen met de bandleden heen reist. Het was een duidelijk verhaal want tussen de nummers door vertelde Gijsbert iets over waar je bent en waar je heen gaat. Ik kan niet zeggen wat ik het mooiste vond, ik vond het echt allemaal even mooi! Opvallend is dat je ziet dat mensen erg variërende nummers kunnen maken met drums. Ik had verwacht/gehoord dat het echt héél erg harde muziek was, dat hoor je ook op hun cd’s maar dat viel me erg mee. Het was niet ‘vervelend hard’. Ze speelden ongeveer 8 nummers, het is een band met in de hoofdrol de drum. Ik heb geteld en er zijn meer dan 60 “trommels” op het podium. Er wordt niet gezongen maar wel geroepen, zodat mensen weten wanneer ze iets moeten doen. Erg opvallend is het ritme, want eigenlijk is het alleen maar ritme wat je hoort. De kleding is allemaal zwart. Achter de drums zijn 2 grote lichtvlakken, die het verhaal versterken. Erg grappig vond ik het nummer dat ze met hun nagels over een ansichtkaart gaan, je hoort een snerpend geluid en Robin ging toen beatboxen.