1* Algemene Gegevens Titel: n.v.t. Naam uitvoerenden: Pascal, Peter, Chris en Bas
Naam dirigent: n.v.t. Naam groep: Blof
Datum van uitvoering: 3 november 2000
Plaats van uitvoering: Tivoli Utrecht
Jaartal: begonnen in 1992, doorgebroken in 1995
Land van herkomst: Nederland
Grondgenre: Nederpop 2*Het Programma Ze hebben eerst vooral de bekendste nummers gezongen, de top 40 platen. (Liefs uit Londen, Hier, Dansen aan zee, enz) Daarna zongen ze nieuwe songs van hun nieuwste cd: Watermakers. Ook hebben ze een soort van "publiekzang" georganiseerd. Pascal zong stukjes voor uit "Engel voor één dag" en dan hield hij de microfoon naar het publiek en moest het publiek het na zingen. En toen zongen ze ook nog oudere nummers van andere cd's. Ik denk dat ze voor deze indeling hebben gekozen om eerst de stemming erin te krijgen. Doordat iedereen de top 40 nummers vaak wel kent gaan ze mee zingen en hossen en zo krijg je die gezellige sfeer. 3*De Ambiance De zaal opzich was best wel kaal maar de aandacht ging uiteraard toch uit naar het podium. Je kon een keuze maken of je in de zaal, voor het podium, of boven bij de balustrade wilde staan. Wij waren vrij vroeg en stonden vrij vooraan aan het podium, op zo'n 2 meter afstand. We hebben alles erg goed kunnen zien en meemaken. De zaal was groot genoeg voor het aantal kaartjes dat verkocht is. Het was helemaal uitverkocht namelijk. Ik weet niet precies hoeveel kaartjes er waren maar ik gok toch op zo'n 1500. Het is een geschikte zaal voor een kleiner concert. Daarmee wil ik zeggen dat het bijvoorbeeld niet geschikt is voor een wereldster als Britney Spears. Daar zou het te klein voor zijn. Je kon je jas afgeven bij de garderobes. Verder was er niet de mogelijkheid om te zitten maar dat was ook niet van belang want je springt en danst toch automatisch mee met de massa.
4*De Uitvoering Ik vond de kwaliteit erg goed. Er werd live gespeeld en gezongen. De zanger Pascal heeft een erg mooie en goede stem. Hij maakte ook contact met het publiek doordat het in vergelijking met bijvoorbeeld het Gelredome, een vrij klein publiek is. Dan wordt het allemaal wat persoonlijker. Dat zorgt juist voor de leuke sfeer. Ook speelden Chris, Peter en Bas natuurlijk ook errug goed! Ik kende wel wat nummers van de top 40 en op de heenweg draaide we ook de hele tijd de nieuwste cd "Watermakers". Kon ik even oefenen. Ik had er geen speciale verwachtingen van. Er was niet echt iets speciaals wat me echt opviel, met uitzondering dan van de goeie sfeer die er hing. En de knalrode broek van Pascal, maar niet met speciale rede. 5*Het doel van het concert Dit concert komt op mij over als de band met het publiek, met de fans, verstevigen en ook om hun nieuwe songs (en cd) te promoten. Ook werd er geregeld gevraagd naar onze mening als ze weer een nieuw nummer speelde. 6*De boeiende werking De band stond de hele tijd in de spotlights. Met de wat rustigere nummers werd het licht gedimd en met de harde drum slagen juist weer extra fel, een soort van lichtflits. Dat vond ik wel goed bedacht. Er stonden ook veel grote geluidsboxen in de zaal waardoor het geluid versterkt werd zodat ook de mensen achter in de zaal het goed konden horen. Ook de opbouw vond ik goed in elkaar zitten. Ik denk dat ik het ook op zo'n manier gedaan zou hebben. 7*Recensie Ik vond het een heel leuk en gezellig concert. Vooral door de persoonlijke sfeer die er hing. De zanger praatte tegen het publiek en vroeg wat ze van bepaalde nummers vonden. Zoiets geeft sfeer, gezelligheid, gevoel van saamhorigheid. ook door het dansen en springen en keihard meezingen wordt je vrolijk. Het was een geslaagde avond!