Beoordeling 7
  • 2e klas vwo | 275 woorden
  • 5 juni 2005
  • 17 keer beoordeeld
Cijfer 7
17 keer beoordeeld

The sound of music The sound of music is een in 1965 uitgekomen film, geregisseerd door Robert Wise. In de hoofdrol zitten de aardige gouvernante Maria (Julie Andrews), de strenge Kapitein Von Trapp (Christopher Plummer) en zeven geweldige kinderen. Alleen al hierom heb ik hem al zo’n 20 keer gezien. Voor deze film is echt alles uit de kast getrokken. Het is tot in het puntje precies nagemaakt, en ziet er allemaal heel echt uit. Het begint al met het klooster, waar Maria leeft. Daar zien de nonnen er levensecht uit en gedragen zich ook zo. Zelfs de vlag van de Duitsers in de tweede wereldoorlog, tot het Salzburger festival zijn geweldig nagemaakt. Het verhaal gaat zo. Maria is een non, maar overtreedt te vaak de regels. Daarom stuurt moeder overste haar een tijdje weg als gouvernante. Dat werk gaat ze doen bij Kapitein Von Trapp, hij is weduwnaar en woont met zijn zeven kinderen, in een groot landhuis. Hij behandelt Liesl, Frederic, Louisa, Grettl, Brigitta, Marta en Kurt, net als honden met een fluitje. Uiteindelijk zorgt Maria ervoor dat hij dat afleert, en ze leert de kinderen ook nog geweldige liedjes. Als de kinderen, Kapitein Von Trapp en Maria tijdens het Salzburger festival optreden en winnen, zijn ze opeens spoorloos. Ze zijn gevlucht voor de Duitsers omdat Kapitein Von Trapp, zich de volgende moest melden bij de Duisters. Het verhaal eindigt als je ze allemaal gelukkig de bergen in ziet rennen. Ik vind de Sound of music een geweldige film, omdat je met je gedachte helemaal in de film terecht komt. Er zitten bovendien ook nog geweldige liedjes in zoals Edelweiss en Do, Re, Mi.