Slagen door te klagen

Slagen door te klagen

Door Kim

Jij belt met hem, hij vertelt 't de staatssecretaris.Wie klaagt, die slaagt. Nou ja, een klein beetje dan: het College voor Examens heeft goed geluisterd naar de 150.000 klachten van examenkandidaten. Na alle vmbo- en havo protesten werden netjes de normeringen verhoogd: de 15.000 klachten over havo-Nederlands leverde bijvoorbeeld een norm van 1.7 op (nul is 't laagst, twee het hoogst mogelijke). Alleen de vwo'ers hebben dikke pech. M&O en Wiskunde bleken gezien de klachten supermoeilijk, maar de leerlingen krijgen maximaal één punt extra. Best zuur als je daardoor nét die allesbeslissende voldoende niet haalt. Of je had gewoon beter je best moeten doen, natuurlijk.

Gepubliceerd op 21 juni 2010

Lees verder

Wat vind jij van de n-termen voor vmbo?
Wat vind jij van de n-termen voor vmbo?
Wat vind jij van de n-termen voor havo?
Wat vind jij van de n-termen voor havo?
Wat vind jij van de n-termen voor vwo?
Wat vind jij van de n-termen voor vwo?
ADVERTENTIE
Ben jij klaar voor het studentenleven?

Op studenten.com kom je alles te weten over het studentenleven. Verhalen, praktische tips en tricks, voor en door studenten. Wil jij graag op kamers, of weten hoe je je eerste jaar overleeft? Check dan onze website!

Ga nu naar www.studenten.com

REACTIES

Log in om een reactie te plaatsen of maak een profiel aan.