Crisis

Crisis

Door
Tijdens je levenswandel doorloop je vele stadia. Zo heb ik mijn krabbelperiode al ver achter me gelaten en ben ik net een beetje aan het bijkomen van de puberteit. Mijn broertje zit er echter middenin. Arme jongen. Wilde hij net lekker gaan puberen, komt m’n pa aan met zijn midlifecrisis
… die periode waarin mannen opeens ontzettend gemotiveerde sporters zijn, dagelijks zwoegend in de sportschool waarin ze vechten tegen het ouderdomsverschijnsel verzakking. Het imago wordt hier en daar opgekrikt door speeltjes als dure auto’s en jonge blonde vriendinnen (gelukkig blijft dat laatste bij m’n pa achterwege). Haargel, popmuziek en andere populaire jonge spullen worden uit de kast getrokken. ‘Ouderdom, blijf alstublieft weg!’ hoor ik mijn vader regelmatig prevelen. Puberende jongetjes daarentegen liggen lamlendig op de bank zappend tussen
Spongebob Squarepants en blote vrouwen op MTV met een zak chips op schoot. Douchen en haren kammen gebeurt ééns per week. School? Het liefst zo kort en min mogelijk. Die twee uitersten botsen. De wrijving zorgde voor een gespannen situatie in huis, met hier en daar een kleine ontploffing en een suizende kogel. Het zal uiteindelijk leiden tot het uit het huis trappen van mijn broertje… Tot het zover is, is het kiezen of delen. Meestal kiest m’n vader… Gelukkig is er één ding wat ze gemeen hebben: MSN. De ontdekking hiervan zorgde bij beide kampen voor het driftig hanteren van geluids- en beeldapparatuur om hun sociale contacten met leeftijdsgenoten te onderhouden. Natuurlijk werd er geruzied over wie wanneer op de computer mocht, maar tijdig ingrijpen van mijn moeder tussen de mannetjes leidde tot het Verdrag der PC-gebruik; omstebeurt een uurtje… Helaas crisis voor mij: mijn sociallifecrisis welteverstaan. Ik krijg namelijk niet meer de kans om op de computer via MSN mijn sociale leven te onderhouden. Misschien moet ik maar eens wat mensen in het echt gaan zien…

Tenzij anders vermeld zijn foto’s op Scholieren.com gelicenseerd onder CC BY-NC 4.0.

Gepubliceerd op 16 februari 2004

Lees verder

Waarom havisten het vaakst zakken: 'Het is een verdund vwo-programma'
Waarom havisten het vaakst zakken: 'Het is een verdund vwo-programma'
Wat vind jij van de n-termen voor vmbo?
Wat vind jij van de n-termen voor vmbo?
Wat vind jij van de n-termen voor havo?
Wat vind jij van de n-termen voor havo?
ADVERTENTIE
Ben jij klaar voor het studentenleven?

Op studenten.com kom je alles te weten over het studentenleven. Verhalen, praktische tips en tricks, voor en door studenten. Wil jij graag op kamers, of weten hoe je je eerste jaar overleeft? Check dan onze website!

Ga nu naar www.studenten.com

REACTIES

H.

H.

hoi

18 jaar geleden

H.

H.

jo

18 jaar geleden

H.

H.

hai

18 jaar geleden

H.

H.

goudvis

18 jaar geleden

K.

K.

bot moai tog:P

18 jaar geleden

J.

J.

Vet Mooie Actie van die kooi:P:D

18 jaar geleden

S.

S.

You've guts! But quantity = quality :S ...

18 jaar geleden

D.

D.

jjv

18 jaar geleden

E.

E.

go for it!

18 jaar geleden

W.

W.

Waarom jezelf opsluiten ?Ik denk dat dit een gecamoufleerde vorm is van aandacht trekerij.In de pratijk valt de 1040 uur norm wel mee. Ik ben er mee eens dat de scholen die een hoog slagings percentage bijv. boven de 90% de norm zelf mogen vast stellen ligt het eronder dan moet de 1040 norm gelden.Omdat de school dan zelf heeft aangetoond niet goed te kunnen functioneren

18 jaar geleden

W.

W.

PS : Ik ben een middelbare scholier die in 5 atheneum zit

18 jaar geleden

M.

M.

Nutteloos.. ze doen der toch nix meer aan.. de aandacht is weg

18 jaar geleden

M.

M.

ik zou me zelf egt ni op gaan sluiten in een kooi in ARTIS. ik weet ni hoor maar je kan ook op een andere manier aandacht vragen. SCHOOL 4 LI[F]E

18 jaar geleden

E.

E.

heej

18 jaar geleden

T.

T.

AAPJES KIJKEN..
LALALALALALLA!

17 jaar geleden

1.

1.

ik vind de 1040 urennorm ergerlijk...tussenuren,aulauren nutteloze taken,soms zelfs een les waarin de leraar propjes gaat schieten naar de klas omdat HIJ zich verveelt!...beetje overdreven ....waarom BTW...die extra uren slaan nergens op zonder gaat het net zo goed ,en in een proefwerkweek gewoon les hebben is niet mijn principe van werkt goed

16 jaar geleden

R.

R.

That's not just the best aneswr. It's the bestest answer!

15 jaar geleden

Log in om een reactie te plaatsen of maak een profiel aan.