CD-recensie Donots - Pocketrock

CD-recensie Donots - Pocketrock

Donots
De band Donots zal voor velen niet bekend zijn. Het is een Duits bandje dat zich door middel van demo's bij een kleine platenmaatschappij hebben gekregen. Pocketrock is het resultaat van deze samenwerking en is een mix van pure emo-rock en softcore punk.

De cd
Ik had nog nooit van The Donots of Do-nots gehoord totdat ik ze live zag in het voorprogramma van Millencolin. Ik vond het een aardig optreden met behoorlijke nummers, dus besloot de cd te kopen. De cd viel zeker niet tegen. Bij de meeste punk cd's is de speeltijd een half uur (soms meer, meestal minder ), maar bij deze cd zit je al snel aan de 50 minuten. Hieruit blijkt al dat het geen punk is, maar pure rockmuziek, met een punkbass ondertoon.

De nummers
De cd heeft 13 nummers + 1 bonustrack en alle nummers zijn het zelfde idee, alles is best aardig het chorus iets minder. Wat mooi is, is dat de nummers de bass als basis hebben, wat mooie rifs met zich meebrengt. De teksten zijn eenzijding en simpel, maar makkelijk en klinken goed op de muziek. Het hele album bestaat uit aardige nummers met een paar betere, alhoewel de nummers weinig van elkaar verschillen. Het beste nummer is Hotrod, maar Whatever Happened To The 80's is ook goed.

De Donots hebben een aardige cd afgelevert, zonder er een meesterwerk van te maken, maar dat maakt de cd er niet slechter op. Het is een goede lange cd, met nummers die goed blijven klinken. Kortom: Deze cd is zeer de moeite waard.
Gepubliceerd op 21 mei 2002