CD-recensie 2Pac - Until The End Of Time

2 Pac
Dit is alweer de elfde uitgebrachte CD van Tupac Amaru Shakur. Zijn echte naam was Lesane Parish, maar zijn moeder heeft dit laten veranderen in Tupac Amaru Shakur. Tupac Amaru betekent zoiets als 'blinkende slang' en Shakur betekent 'dankbaar aan God' in het Arabisch.

Het speciale aan deze CD is dat er nieuwe nummers op staan en dat zijn moeder mee heeft geholpen aan de produktie ervan. In de herfst van 2001 zal er nog een dubbel-CD verschijnen met nog niet eerder uitgebrachte nummers.

Until The End Of Time
De CD heet dus Until The End Of Time. Tupacs 'spirit' zal volgens zijn moeder namelijk nooit vergaan. Ook verwijst de titel, zoals bij de meeste CD's van Tupac, naar een nummer op zijn CD. Op de CD staan in totaal 29 rapnummers, al zit er wel een interlude van hem tussen. Dit is een soort pauze waarin Tupac met ondersteuning van een ritme zijn mening naar buiten brengt.

Songs and lyrics
Op de CD staan nummers als Fuck Friendz, Lil' Homies, Breathin, All Out en Until The End Of Time. De nummers worden ondersteund door leuke deuntjes en ritmes waardoor Tupacs rap goed naar voren komt. Ook zullen de stemmen van de Outlawz, Lisa 'Left Eye' Lopez, Big Syke, KCi & JoJo en R.L. je bekend voorkomen. Ze maken dit album nog mooier dan het al was, terwijl Tupac zijn hart lucht over de 'Westside', 'Eastside', niggas, homies en thugs.

Comparison
Dat Tupac een goede rapper was/'is' staat vast. Het probleem met de CD's is volgens sommigen alleen dat er maar een stuk of 15 nummers opstaan, waarvan er ook een paar niet zo heel goed zijn. Op Until The End Of Time laat Tupac zien dat hij wel degelijk goede CD's kan maken. Ditmaal zijn er 29 nummers, waarin je goed moet zoeken om een slecht nummer te vinden. De nummers zijn goed uitgewerkt, de timing van het inzetten van Tupacs rap is perfect, de voorkant is mooi, er zit een mooi boekje in en zelfs de CD zelf is mooi om naar te kijken.

Until The End Of Time is een top-CD. Naar mijn mening de mooiste van alle Tupac-CD's. Voor de Tupac-fans zeker een aanrader, want als je deze CD in je CD-speler stopt, zul je gegarandeerd niet lang stil kunnen zitten. De CD kost wel fl. 54,95, wat vergeleken met andere CD's misschien een beetje aan de dure kant is, maar hij is het zeker waard. Een toppertje...

Geschreven op 17-04-2001 Gepubliceerd op 17 april 2001